Ez a retró külsejű és modern technikájú új Porsche nem sokkal olcsóbb az eredeti 959-es modellnél.
Az 1987-ben debütált F40 volt az utolsó olyan Ferrari, mely még a cégalapító Enzo Ferrari jóváhagyásával látott napvilágot.
Ebből a 478 lóerős 2,9 literes biturbó V8-as motorral szerelt, 0-ról 100-ra alig 4,8 másodperc alatt gyorsuló és 313 km/h végsebességű hátsókerék-hajtású típusból 1992-ig alig 1 311 példány készült.
De az F40 még így is sokkal gyakoribb, mint a legfőbb riválisának számító Porsche 959, melyből 1987-ben és 1988-ban összesen 292 darab készült.
És most feltűnt a színen egy új sportkocsi, mely a legendás Porsche 959-nek állít emléket.
A keresztségben Kalmar 9×9 nevet kapott újdonság a 90-es évekbeli 993-as sorozatú Porsche 911-re épül, és a karosszériája teljes egészében karbonszálas anyagból készül.
A modern adaptív futóműves, karbonfékes és opcionálisan összkerék-kormányzású restomod motorjai a 992-es Porsche 911-esekből származnak.
Az 1250 kilogrammos és hátsókerék-hajtású 9×9 Leichtbau 4 literes 6 hengeres szívó boxermotorja 530 lóerős teljesítményű.
A 1,3 tonnás 9×9 Sport 3 literes turbómotorja már 650 lóerőt tud és ez a kivitel 3,7 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra.
A mérlegen 1375 kilogrammot nyomó 9×9 csúcsmodell 3,8 literes turbómotorja nem kevesebb, mint 930 lóerőt szabadít rá a négy kerékre, és a gyártó ígérete szerint 2 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100-as tempóra.
Az 1480 kilogramm leszorítóerejű Kalmar 9×9 alapára 740 millió forint körül alakul, az első példányokat jövő nyáron vehetik majd át a megrendelők.
A 450 lóerős 2,85 literes 6 hengeres biturbó erőforrású, 1,45 tonnás eredeti Porsche 959 3,7 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást, és mostanság mintegy 1 milliárd forintos értéket képvisel.