Az őszinte benzines hajtásláncú 12 hengeres szupersportkocsiból kevesebb, mint 20 példány készül, és közel félmilliárd forintot kérnek érte.
1990-et írtunk, amikor a Lamborghini leleplezte a legendás Countach utódját, a Diablót, ami aztán egészen 2001-ig, a Murciélago érkezéséig gyártásban maradt.
Egy milánói cég nemrégiben úgy döntött, hogy új életet lehet a legendás szupersportkocsiba, melyből most egy vadonatúj restomod változat mutatkozott be az amerikai Monterey Car Week keretein belül.
Az Emanuel Colombini nevével fémjelzett Eccentrica Cars által készített sportkocsi dizájn és technika fronton is egyensúlyozni próbál a 90-es évek és a 21. század között.
A kívül-belül modernizált Eccentrica V12 meghajtásáról egy 5,7 literes V12-es szívó benzinmotor gondoskodik, mely egy új fejlesztésű hatfokozatú kézi váltón juttatja el 550 lóerős teljesítményét, illetve 600 Nm-es nyomatékát a kerekekre.
Az eredeti Diablónál 2,3 centiméterrel rövidebb, 10,3 centiméterrel szélesebb és 0,9 centiméterrel magasabb újdonság 1,6 tonnát nyom a mérlegen. A 0-ról 100-ra 3,8 másodperc alatt felpattanó Eccentrica V12 maximum 335 km/h-val képes száguldani, és 100-ról az eredeti 40 helyett 34 méter alatt fékezhető le állóra.
A 19 példányban gyártandó és 1,3 millió dolláros (470 millió forint) restomod szállítása az ígéretek szerint 2025 nyarán kezdődik meg.
A mintegy 2900 példányban gyártott eredeti Lamborghini Diablót kiviteltől függően 492-596 lóerős V12-es motorral szerelték, a 3,7-4,1 másodperces 0-100-as szintidejű olasz szupersportautó végsebessége 325-340 km/h magasságában alakul.
Az elődmodell Countacht nemrégiben maga a Lamborghini támasztotta fel, a közelmúltban 50. születésnapját ünnepelt típus modern utódja, a hibrid Countach LPI 800-4 elsősorban 814 lóerős teljesítményéről, 2,8 másodperces 0-100-as sprintjéről, illetve 355 km/h végsebességéről ismerszik meg.