A japán gyártó érkezőben lévő belső égésű motorjának literteljesítménye a 300 lóerőt is elérheti.
A Toyota azon autógyártók közé tartozik, mely nem tesz fel mindent egyetlen lapra, az elektromos hajtásra, hanem gőzerővel fejleszt többek közt hibrid, plug-in hibrid, üzemanyagcella és hidrogénes belső égésű motor fronton is.
Japán lapértesülések szerint a Toyota hamarosan elő fog rukkolni egy olyan új 2 literes, 4 hengeres, turbós benzinmotorral, melynek csúcsteljesítménye a 600 lóerőt is elérheti, mégpedig mindenféle elektromos rásegítés nélkül.
Az új erőforrás ennél várhatóan visszafogottabb változatokban is gyártásba fog kerülni. A belépőszintet egy 300 lóerős és 400 Nm-es verzió jelentheti, az arany középutas kivitel pedig 400 lóerősnek és 550 Nm nyomatékúnak ígérkezik.
Az egyelőre meglehetősen titokzatos motor az érkezőben lévő új MR2 roadsterbe, illetve Celica sportkupéba is bekerülhet.
A GR-Four 4WD összkerékhajtással támadó MR2 GRMN csúcsmodell állítólag egy erősen limitált szériás, japán belpiacos modell lesz, mely az általunk nemrégiben alaposan meghajtott új GR Yarishoz és GR Corollához hasonlóan hatfokozatú kézi, illetve nyolcfokozatú automata váltóval kerülhet gyártásba.
A Toyota egyelőre nem erősítette meg ezen híradásokat, azt viszont idén májusban hivatalosan is bejelentette a vállalat, hogy a Subaruval és a Mazdával folytatott együttműködés jegyében új 1,5 és 2 literes benzinmotorok fejlesztésébe kezdett.
A remek hatékonyságú, nagy teljesítményű, könnyen hibridizálható és alternatív üzemanyagokkal is használható új belső égésű motorok közül a 2 literes turbós verzió a Toyota szerint erősebb lesz a 2,4 literes turbós elődjénél.