A ráncfelvarrt Golf GTI legpotensebb Clubsport változata kereken 300 lóerős produkciót ad elő.
A Volkswagen június elején leplezte le az év elején megejtett facelift során 245-ről 265 lóerőre izmosított új Golf GTI kihegyezett új Clubsport kivitelét, melynek most megkezdődött a forgalmazása.
Az új Golf GTI Clubsport 19 százalékos helyi adót tartalmazó német alapára 48 075 euró (19 millió forint), ami 3 570 euróval haladja meg a normál Golf GTI indulóárát, és 5 720 euróval karcsúbb az abszolút csúcsmodell Golf R nyitóáránál.
A GTI Magyarországon 14,8 millió forinton nyit, a Clubsport verzió hazai árát egyelőre még nem hozták nyilvánosságra.
Az új Clubsport ugyanúgy 300 lóerős, mint a facelift előtti elődje, vagyis teljesítmény fronton csökkent a különbség a normál GTI és a Clubsport között, a trónon pedig továbbra is az összkerekes Golf R foglal helyet a maga 333 lóerős produkciójával.
Az egyedi sportfutóművet kapott, spéci Nordschleife üzemmódos és 19 colos kerekekkel szerelt 400 Nm-es csúcsnyomatékú új GTI Clubsport 5,6 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra, és a gyorsulásának ugyanúgy 250 km/h-nál szakad vége, mint a normál GTI-nek.
A 4 050 eurós Performance csomag megrendelésével azonban egészen 270 km/h-ig növelhető a tempó.
A hetes szériából gyártották egyébként a Golf eddig készült legerősebb elsőkerekes változatát, a 310 lóerős, illetve 380 Nm-es, hatfokozatú kézi váltós Clubsport S-t, mely 5,8 másodperces 0-100-as gyorsulással, illetve 265 km/h végsebességgel rendelkezik.
A kizárólag hétfokozatú duplakuplungos DSG automata váltóval gyártott új GTI Clubsport opcionálisan Akrapovic sportkipufogóval is rendelhető.