A legendás német szupersportkocsi ezen példánya az elmúlt közel négy évtizedben kevesebb mint ezer kilométert hagyott maga mögött.
Az 1987-ben debütált F40 volt az utolsó olyan Ferrari, mely még a cégalapító Enzo Ferrari jóváhagyásával látott napvilágot.
Ebből a 478 lóerős 2,9 literes biturbó V8-as motorral szerelt, 0-ról 100-ra alig 4,8 másodperc alatt gyorsuló és 313 km/h végsebességű hátsókerék-hajtású típusból 1992-ig alig 1 311 példány készült.
De az F40 még így is sokkal gyakoribb, mint a legfőbb riválisának számító Porsche 959, melyből 1987-ben és 1988-ban összesen 292 darab készült.
És ezek közül egy 1987 februárjában forgalomba helyezett, vörös fényezésű példány most eladósorba került Hollandiában. Ez volt konkrétan a tizenkettedik elkészült 959-es:
Az 2,5 millió eurós, vagyis átszámítva közel 1 milliárd forintos áron hirdetett eredeti állapotú sportkocsival eddig mindössze 991 kilométert tettek meg. A típus új korában mintegy 400 ezer német márkába került.
A 2,85 literes léghűtéses 6 hengeres biturbó boxermotor 6500-as fordulatszámon 450 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé 5500-tól lehívható 500 Nm-es csúcsnyomaték társul.
A hatfokozatú kéziváltós és összkerékhajtású 80-as évekbeli szupersportkocsi 3,7 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, ami még mai mércével mérve is igen komoly produkciónak tekinthető.
Az 1,45 tonnás Porsche 959 13,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 200-ra, és a német autópályákon adott esetben akár 317 km/h-val is lehet száguldani vele.