A kínaiak globális terjeszkedésének fontos része, hogy gyárakat nyitnak a nagy piacokon.
A kínai BYD csütörtökön megnyitotta elektromosjármű-gyárát Thaiföldön, ami a cég első létesítménye Délkelet-Ázsiában, ahol a gyorsan növekvő regionális elektromosjármű-piac domináns szereplőjévé vált.
A két éve bejelentett gyár mintegy 490 millió dollárból valósult meg, gyártókapacitása évi 150 000 jármű lesz, és mintegy 10 ezer embernek ad munkát.
BYD ázsiai és csendes-óceáni regionális vezérigazgatója azt mondta, hogy a kelet-thaiföldi Rayong tartományban létesült gyárban akkumulátorok és más fontos alkatrészek is készülnek.
Vang Csuan-fut (Wang Chuanfu), a BYD elnök-vezérigazgatója a csütörtöki nyitóünnepségen kijelentette: “Thaiföldnek világos elektromos jövőképe van, az autógyártás új korszakába lép”. A thaiföldi kormánynak az a terve, hogy 2030-ban az országban gyártott évi mintegy 2,5 millió jármű 30 százaléka elektromos lesz.
A BYD Thaiföldet termelési központként használja a 10 országból álló ASEAN-ba és sok más országba irányuló exporthoz – jelentette ki az ünnepségen a thaiföldi befektetési tanács főtitkára.
A BYD új üzemeket tervez nyitni Brazíliában, Üzbegisztánban és Magyarországon is. A cég tavaly decemberben jelentette be, hogy Szegeden építi meg első európai üzemét, ahol elektromos autókat fog előállítani.
A BYD a new energy vehicles (NEV) gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magába foglaló alternatív hajtású járművek legnagyobb eladója és a második legnagyobb akkumulátorgyártó Kínában. A BYD júniusban 341 658 NEV-t adott el, ezzel új havi rekordot állított fel.