Korábban azt mondták, az évtized végére már csak villanyautókat gyártanak majd.
Miután elismerte, hogy túlságosan ambiciózusak voltak a villamosítási céljai, a Mercedes ismét komoly mennyiségű pénzt fordít belső égésű motorok fejlesztésére. A Wirtschaftswoche német kiadványnak adott interjújában Ola Källenius vezérigazgató azt mondta, a hagyományos motorok technológiája a 2030-as években is “jelen lesz”, ezért a cégnek költenie kell a fejlesztéseikre.
A Mercedes már idén 14 milliárd eurót fordít ilyen célokra, hogy a motorjaik megfeleljenek az egyre szigorodó kibocsátási előírásoknak, mint az Euro 7 vagy a Kína 7 szabványok. Az új stratégia első konkrét bizonyítéka a frissített S-osztály lesz, amely 2026 közepén érkezik. Korábban arról volt szó, hogy ez a modell már csak elektromos változatot kap, de az új stratégia szerint ez is változik. Új plug-in hibrid hajtással is kapható lesz, megnövelt elektromos hatótávval és gazdaságossággal hosszú távokon – mondta a vállalat vezérigazgatója.
A Mercedes korábban azt célozta meg, hogy 2030-ra 100 százalékban tisztán elektromos járműveket értékesítenek majd. A vállalat most már inkább arra számít, hogy eladásaik 50 százalékát teszik ki majd a villamosított autók az évtized végére.
A mostani stratégiaváltással nincs egyedül a Mercedes. A Volkswagen is hasonlót jelentett be nemrégiben, mondván 60 milliárd eurót visszairányít a belső égésű motorok fejlesztésére, hogy ne kerüljön technológiai lemaradásba riválisaival szemben. A Volkswagen korábban 80 százalékos elektromos európai flottarészarányt célzott meg 2030-ra, ám jelen állás szerint ezt ők sem látják most reális célnak.