A legendás Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II-nek emléket állító újdonságból 100 darabot terveznek gyártani.
A Mercedes 1982-ben az első kompakt szedánjaként dobta piacra a W201-es sorozatot, vagyis a 190-es modellt. Az első C-osztály által váltott típus egészen 1993-ig gyártásban maradt, és 9 év alatt közel 1,9 millió példány készült belőle.
Az 1989-ben debütált 190 E 2.5-16 Evolution azonban olyan ritka mint a fehér holló, csakúgy mint a nem sokkal később kijött Evolution II. A mindössze 502 példányban gyártott típus a DTM homologizációs előírásai miatt látta meg a napvilágot.
A motorháztető alatt egy 2,5 literes 4 hengeres 16 szelepes Cosworth motor található, melynek 235 lóerős teljesítménye 250 km/h sebesség elérését teszi lehetővé.A 0-ról 100-ra 7,1 másodperc alatt felgyorsuló, ötfokozatú Getrag kéziváltós Mercedes motorja egészen 7 600-ig elforgatható.
A HWA tavaly év végén arról számolt be, hogy modern formában támasztja fel a legendás típust, és most már fotókon is megtekinthető az eddig csak látványterveken látott újdonság.
A keresztségben HWA Evo nevet kapott kocsi modern LED-fényszórókat, 19-20 colos kerekeket és új hátsó lámpákat vonultat fel.
A 4,58 méter hosszú és 1,91 méter széles restomod a karbonszálas anyagok széles körben történő használatának köszönhetően alig 1360 kilogrammot nyom a mérleg, tengelyenkénti tömegeloszlása pedig ideálisnak mondható 50:50-es.
A motorháztető alatt egy 3 literes 6 hengeres biturbó benzinmotor található az első tengely mögött, melynek 450 lóerős teljesítménye és 550 Nm-es nyomatéka egy hatfokozatú kézi váltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre.
Az elektronikusan korlátozott végsebesség 270 km/h.
A feláras Affalterbach csomagot megrendelve kereken 500 lóerőt és 300 km/h végsebességet kaphatunk, ezenkívül pedig a karbonkerámia fékrendszer mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Az elektronikusan állítható futóműves HWA Evo ára mintegy 340 millió forint, az első példányokat az ígéretek szerint 2025 végén vehetik majd át a megrendelők.