A Le Mans-i 24 órás versenyen ismerkedtünk meg testközelből a vadonatúj Ford Mustang GTD-vel.
A Ford tavaly augusztusban leplezte valaha készült legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású közúti Mustangját, a GT3 versenyautó utcára szelidített verziójának tekinthető GTD-t, mely most Európába is megérkezett.
Az általunk a Le Mans-i 24 órás autóversenyen körbefotózott újdonság utcai homologizációja még zajlik, és könnyen lehet, hogy egyes európai országokban nem kaphat majd rendszámot az ily módon csak pályanapokon használható szörnyeteg.
A méretes kompresszorral megfújt 5,2 literes V8-as benzinmotor főtengelye egészen 7500-ig elforgatható, a csúcsteljesítmény 800 lóerő.
Az opcionális 20 colos magnézium felniken elöl 325-, hátul 345 milliméter széles sportgumik feszülnek, és Brembo karbonkerámia fékek teljesítenek szolgálatot mögöttük.
Az aktív aerodinamikai elemekkel és állítható magasságú adaptív futóművel, illetve titánkipufogóval felvértezett izomautó transaxle hajtásláncában nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó található.
A Recaro kagylóüléseket és 3D-nyomtatott titán váltófüleket felvonultató, 12,4 colos digitális műszeregységes és 13,2 colos infotainment kijelzős Mustang GTD a várakozások szerint 7 perc alatti időt produkál a Nordschleifén az opcionális Performance csomaggal.
A limitált szériás újdonság az Egyesült Államokban 325 000 dollárba (120 millió forint) kerül, Magyarországon pedig 160 millió forintot kérnek el érte. A most megrendelt példányokat az ígéretek szerint jövő tavasszal szállítják le, a rendelések leadására legkésőbb július 19-ig van lehetőség.
160 millió forint nem kis összeg, főleg annak ismeretében, hogy az egyik legpotensebb fő rivális, az 525 lóerős szívómotoros Porsche 911 GT3 RS hazai alapára 105,7 millió forint.
A Mustang GTD a szomszédos Ausztriában a legdrágább, a sógoréknál 525 ezer eurós (208 millió forint) összeg szerepel az árcédulán.
Viszonyításképp, a 446 lóerős szívó V8-cal szerelt normál Mustang magyarországi alapára 24,1 millió forint, vagyis a GTD árából akár hat alapmodell is kijön.
Az előző szériából készített egyik legdurvább változatról, a 771 lovas Shelby GT500-ról a közelmúltban részletes tesztben számoltunk be.