A Renault 5 E-Tech szupersportos verziójaként debütált az Alpine első villanyautója – alaposan körbefotóztuk.
A Hypercar királykategóriában két versenyautót indított Alpine a Le Mans-i 24 órás autóversenyt használta fel arra, hogy fellebbentse a fátylat első tisztán elektromos hajtásláncú modelljéről.
A februárban leleplezett Renault 5 E-Tech szupersportos testvérmodelljének tekinthető Alpine A290 egy elsőkerék-hajtású szupermodern zöld rendszámos hot hatch.
Az alapmodellnél 6 centiméterrel szélesebb, ültetett sportfutóműves, 19 colos könnyűfém felnis, 225 milliméter széles Michelin Pilot Sport 5 gumis újdonság dizájnja kellemes retró húrokat penget meg, miközben több helyen is felvonultatja a francia trikolórt.
A 3,99 méter hosszú, 1,82 méter széles, 1,52 méter magas, 2,53 méteres tengelytávolságú új Alpine fordulóköre 10,2 méter, tengelyenkénti tömegeloszlása 57:43 százalékos.
A műszerfalat 10,25 colos digitális műszeregység, 10,1 colos infotainment kijelző és sportkormány uralja, melynek OV (overtake, előzés) gombját megnyomva azonnal a maximális teljesítmény áll rendelkezésre. A rekuperáció négy fokozatban állítható, és menetüzemmódból is négyféle áll rendelkezésre: Save, Normal, Sport és Perso.
Perso módban többek közt a „gázreakció”, a kormányzás, a mesterséges motorhang és a hangulatvilágítás is személyre szabható.
Most először szerelnek Devialet hi-fit Alpine-ba, a kilenc hangszórós, 20 centis mélynyomós rendszer teljesítménye 615 W. Az ötajtós, ötszemélyes A290 csomagtartója kiviteltől függően 300-326 literes.
Míg az új Renault 5 esetében be kell érnünk 150 lóerővel, addig az Alpine verzió GT Performance csúcsmodellje 220 lóerős produkciót ad elő.
A kereken 300 Nm nyomatékú hot hatch 6,4 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra, és 170 km/h a végsebessége, ezenkívül a nagy teljesítményű Brembo fékrendszer, illetve a relatíve alacsony, 1479 kilogrammos tömeg mellett sem mehetünk el szó nélkül.
A némileg szerényebb árú A290 GT 180 lóerős, 285 Nm nyomatékú, illetve 7,4 másodperces 0–100-as szintidejű és 160 km/h végsebességű.
Az 52 kWh kapacitású és 310 kilogramm tömegű akkumulátor 380 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, vagyis 20 kilométerrel kevesebbet, mint az alapmodell esetében. 100 kW-os gyorstöltő esetén akár 30 perc alatt letudható egy 15-80 százalékos töltés. AC-fronton 11 kW jelenti a plafont, a hőszivattyú alapáras tétel.
Az Alpine A290 ára egyelőre ismeretlen, azt viszont tudni lehet, hogy a mellékelt képeken látható limitált szériás nyitómodellből, a GTS Premiere Editionből mindössze 1955 példányt készítenek. A francia márka stílusos formában ezzel az alapításának évére utal.
A Renault 5 E-Tech magyar árait egyelőre nem fedték fel, az elektromos kisautó 20 százalékos helyi adót tartalmazó francia alapára 29 490 euró (11,7 millió forint).
Az Alpine 2030-ig hét elektromos autót tervez bemutatni, érkezik többek közt az általunk alaposan letesztelt újkori A110 villanyos utódja és egy elektromos SUV is.
A sportos brand két autóval képviseltette magát az elmúlt hétvégén megrendezett idei Le Mans-i 24 órás autóversenyen, azonban mindkét Hypercar kategóriás A424-es hibrid viszonylag gyorsan, már az első negyedben kiesett motorhiba miatt.