László Ferenc
Szerzőnk László Ferenc

Izgalmakkal teli 24 óra után tavalyhoz hasonlóan újfent egy Ferrari diadalmaskodott a legendás futamon.

Szombat délután 4 órakor rajtolt el a legendás Le Mans-i autóverseny 2024-es futama, és 24 órával később, vasárnap délután nem sokkal 4 után egy Ferrari haladt át elsőként a célvonalon, csakúgy, mint tavaly, a visszatérése évében.

A Ferrari AF Corse 50-es rajtszámú versenyautóját Nicklas Nielsen hozta be a célba, de nemcsak ő, hanem két csapattársa, Antonio Fuoco és Miguel Molina is sokat tett a közös sikerért, csakúgy, mint az egész csapat.

Ferrari győzelem Le Mans-ban
László Ferenc

A kicsit több, mint 24 óra alatt 311 kört abszolvált és 26 boxkiállást hajtott végre a győztes kocsi, miközben a legnagyobb sebessége 343,4 km/h volt.

Emlékezetes, hogy tavaly az 51-es Ferrari nyerte a legendás viadalt, akkor a győztes Hypercar 342 kört tett meg.

Az első helyezett, összkerék-hajtású Ferrari 499P
László Ferenc

A második helyre Jose Maria Lopez hozta be a Toyota Gazoo Racing 7-es rajtszámú, mindössze huszonharmadik rajtkockából indult kocsiját, a Kamui Kobayashi és Nyck de Vries nevével is fémjelzett ezüstérmes alakulat hátránya 24 óra múltán alig több, mint 14 másodperc volt.

Ez a Toyota futotta meg a gyakran eső áztatta, balesetekkel tarkított izgalmas futam leggyorsabb körét, ami konkrétan 3:28.756 lett. Érdekesség, hogy a Toyota öttel több boxkiállást hajtott végre, mint a Ferrari.

A harmadik a James Calado, Antonio Giovinazzi és Alessandro Pier Guidi által terelgetett 51-es Ferrari lett, majd pedig egy Penske Porsche, egy Toyota és még egy Penske Porsche következik a sorban. A Cadillac a hetedik lett, a nyolcadik és kilencedik helyen Jota Porschék végeztek, a tizedik egy Lamborghini lett.

A célba érés után
László Ferenc

A Peugeot-k 11-12. helye csalódást keltő, az Alpine-ok – mint ahogy az egyik BMW is – kiestek, a vadonatúj autóval nevezett Lamborghini a 13. lett, a kis csapatnak tekinthető Isotta Fraschini pedig a 14. A huszonhárom Hypercar közül végül tizenhét ért célba.

Az LMP2 kategóriában a United Autosport 22-es kocsija nyert, Bijoy Garg, Oliver Jarvis és Nolan Seigel vezényletével, a szériaközeli LMGT3-ban pedig Richard Lietz, Morris Schuring és Yasser Shahin nyert a Manthey EMA csapat 91-es Porsche 911-es autójával.

Az LMH szabályrendszer szerint épített hibrid Ferrari szíve egy 3 literes biturbó V6-os benzinmotor
László Ferenc
Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.