A Volkswagen bemutatta az ötajtós ID.7 54 extra lóerőt kapott, elképesztően gyorsuló sportos új csúcsmodelljét.
A közelmúltban volt szerencsénk alaposan letesztelni a Passat méretkategóriájában támadó új elektromos Volkswagent, a 286 lóerős és 6,5 másodperces 0–100-as szintidejű ID.7-et, amelyből most kijött egy sportos hangvételű új csúcsmodell.
A márciusban debütált ID.7 GTX Tourer villanykombi szedán testvérmodellje, az ID.7 GTX 340 lóerős, dupla motoros összkerékhajtást vonultat fel.
A kívül-belül sportos hangulatú, magas alapfelszereltségű, 20 colos kerekeken gördülő és 532 literes csomagterű újdonság 5,4 másodperc alatt tudja le a 0–100-as gyorsulást, vagyis 0,1 másodperccel rövidebb idő alatt, mint a 605-1714 literes rakterű kombi kivitel.
A végsebesség mindkét esetben 180 km/h-ra van korlátozva.
A 200 kW-os DC-töltővel 10-ről 80 százalékra ideális esetben 26 perc alatt feltölthető, nettó 86 kWh-s akkumulátor 595 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé (kombi: 585 kilométer).
Az ID.7 GTX 19 százalékos helyi adót tartalmazó német alapára 63 155 euró (24,8 millió forint), az ID.7 GTX Tourer pedig 63 955 eurón (25,1 millió forint) nyit.
A 286 lóerős hátsókerék-hajtású ID.7 magyarországi alapára jelenleg 23,5 millió forint.