A VW konszern spanyol márkája elérkezettnek látta az időt népszerű kompakt modelljének ráncfelvarrására.
A Volkswagen nemrégiben frissítette fel a 8-as Golfot, így csak idő kérdése volt, hogy mikor tűnik fel a színen a spanyol testvérmodell, a Seat Leon megújult verziója.
A most leleplezett legfrissebb Seat Leon a sportos hangvételű új Cupra Leontól eltérően lényegében teljesen változatlan külsővel támad, az egyetlen külsőt érintő újdonságot az opcionális mátrix LED-fényszóró jelenti.
A műszerfalon új 10,25 colos digitális műszeregységre és 10,4-12,9 colos infotainment kijelzőre lehetünk figyelmesek, ezenkívül pedig a 15 W-ra növelt teljesítményű és immár hűtött vezeték nélküli telefontöltő mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Az 1 literes 3 hengeres turbós benzinmotor távozott a kínálatból, mostantól az 1,5 literes 4 hengeres turbós egység 115 lóerős és 220 Nm-es verziója jelenti a belépőszintet, ami mellé hatfokozatú kézi váltót szerelnek.
A 48 V-os lágyhibrid technikával megspékelt és hétfokozatú DSG automata váltóval felvértezett 1,5 literes benzines változat 115, illetve 150 lóerős kivitelben készül.
A 2 literes TDI erőforráson kívül egy 1,4 helyett immár 1,5 literes benzinmotorra épülő új plugin hibrid hajtással is elérhető a Leon, mely 204 lóerős zöld rendszámos kivitel 19,7 kWh kapacitású akkumulátora 100 kilométert meghaladó elektromos hatótávot tesz lehetővé.
A spanyolországi Martorellben ötajtós és kombi változatban gyártott megújult Seat Leon árait egyelőre nem fedték fel.