A gyalogosoknak mint a közlekedés legvédtelenebb szereplőinek, állítólag fokozott védelmet nyújt majd az új szabályrendszer.
Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára a közlekedési kultúra napja programsorozat 10 éves, jubileumi megnyitóján pénteken elmondta, megkezdték a közlekedési szabályrendszer átfogó megújítását, amelynek keretében egy új KRESZ is születőben van.
Hozzátette a szakmai, közigazgatási, tudományos és civil szervezetektől származó javaslatok bevonásával, a nemzetközi jogalkotói, és a hazai bírósági gyakorlatra is figyelemmel készül az új szabályrendszer, a következő szűk egy évben, 2025. március 31-ig.
Új közlekedési szabályrendszer fokozottabb védelmet nyújt majd a közlekedés legvédtelenebb szereplői, így a gyalogosok és a kerékpárosok számára, valamint élhető, használható kereteket ad a közlekedés civil résztvevői, és versenyképességet növelő feltételeket biztosít a közlekedés hivatásos résztvevői számára – mondta el.
“Olyan új közlekedési szabályrendszer készül, amelyben megjelennek a fenntarthatósági és az esélyegyenlőségi szempontok, nem utolsó sorban pedig képes reagálni a közlekedés változó műszaki és humán összetevőire” – tette hozzá.
Hogy a KRESZ módosításra szorul, az már korábban is felmerült, de míg Lázár János korábban még arról beszélt, hogy a jelentősebb módosítások csak 2026-ra várhatók. Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója viszont azt mondta, hogy a KRESZ módosítására vonatkozó egyeztetések már 2021-ben lezárultak.
Hogy a kormány valóban nekiveselkedik a munkának, arról 2024 áprilisában adták jelét, a Magyar Közlönyben ugyanis megjelent, hogy felülvizsgálják a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendeletet, és mind erre Lázár Jánosnak és tárcájának egy éve van.