A vadonatúj Mercedes-AMG GT 63 S E Performance még az F1 technikát felvonultató szuperlimitált és méregdrága Mercedes-AMG One-nál is jobban gyorsul.
Nemrégiben volt szerencsénk zárt pályán alaposan meghajtani a kétajtós Mercedes-AMG GT kupé mindenféle hibrid technikát nélkülöző 585 lóerős csúcsmodelljét, mely fölé most egy még sokkal erősebb és gyorsabb plugin hibrid verzió érkezett.
A keresztségben Mercedes-AMG GT 63 S E Performance nevet kapott újdonság a típusjelzésén kívül a hátsó lökhárító jobb oldalán elhelyezett töltőportjáról ismerhető fel a legkönnyebben.
Míg a normál GT 63-ban 585 lóerőt tud a 4 literes biturbó V8-as benzinmotor, addig az újdonságban már 612 lóerős teljesítményt ad le, és ehhez még hozzájön a kétfokozatú automata váltót kapott hátsó villanymotor 204 lóereje.
A kilenc fokozatú automata váltós és összkerék-hajtású sportkocsi összteljesítménye eléri a 816 lóerőt, ami mellé nem kevesebb, mint 1420 Nm-es csúcsnyomaték társul.
A 0-100-as sprint alig 2,8 másodperc alatt letudható, ily módon a csúcs AMG GT 0,1 másodpercet ver a limitált szériás méregdrága AMG One-ra, és egyben a német gyártó valaha készült legjobb gyorsulású modellje.
A végsebesség 320 km/h, ami azért elmarad az AMG One 352 km/h-s legnagyobb tempójától.
A 2+2 üléses GT 63 S E Performance 6,1 kWh kapacitású akkumulátora 13 kilométeres hangtalan elektromos suhanást tesz lehetővé.
Az újdonság ára egyelőre ismeretlen. Viszonyításképp, az AMG GT 63 magyarországi alapára 81,9 millió forint, a nyitható tetejű AMG SL 63 S E Performance pedig minimum 95,9 millió forint kifizetését követően vezethető haza.
A Mercedes-AMG valaha készült legerősebb modelljéről, a 843 lovas és 1470 Nm-es 4 ajtós plugin hibrid AMG GT-ről a közelmúltban részletes tesztben számoltunk be.