Ráadásul az akkumulátor állítólag az első 1000 cikluson keresztül nem is veszít a kapacitásából.
A CATL és a Yutong Bus közösen mutatott be egy olyan akkumulátorcsomagot, amely akár 15 éves vagy 1,5 millió kilométeres élettartamot kínál – írja az Electrek oldal.
Az új egységet haszongépjárművekben, például buszokban és különböző kategóriájú teherautókban fogják használni. Az ígéretük szerint az új, hosszú élettartamú akkumulátor az első 1000 cikluson keresztül nulla degradációval működik majd.
Bár a technológiai megoldást nem részletezik, a Battery Bulletin oldal szerint eleve lítium-vas-foszfát akkumulátort használnak, amely önmagában viszonylag hosszú élettartamú, a másik, hogy sikerül megakadályozniuk, hogy a lítiumi-ion-cellák első néhány tíz-száz ciklusa alatt kialakuló lerakódások ellenére a kapacitásuk meredeken csökkenjen.
A CATL és a Yutong először 2012-ben kötött tízéves partnerséget a haszongépjármű-akkumulátorok közös fejlesztésére, miközben új technológiákat és anyagokat kutatnak.
A cellák vélhetően azért kerülnek először a buszokba, mert a magasabb költség és az alacsonyabb energiasűrűség jobban eloszlik egy járműre vetítve.
Kína tovább uralja az elektromos járművekhez gyártott akkumulátorok piacát, a két legnagyobb gyártó a BYD és a CATL részesedése több mint 50 százalék a globális piacon. Ennek a két kínai óriáscégnek az akkumulátorait a saját márkákon túl a Tesla, a Ford, a BMW, a Toyota, a Mercedes, a Kia és számos más nagy autógyártó használja.