Autó hvg.hu 2024. február. 22. 17:43

Közös e-autós céget hozhat létre a VW, a Renault és a Stellantis, hogy felvegyék a versenyt a kínai cégekkel és a Teslával

A közös konkurencia még a legnagyobb ellenfeleket is egy platformra hozhatja.

A Volkswagen, a Renault és a Stellantis egy olyan konzorcium létrehozását is fontolgatja a Bloomberg beszámolója szerint, amelynek révén érdemben lehetne felvenni a versenyt a Teslával és a kínai gyártókkal.

Okuk lenne egy ilyen összefogásra: 2023-ban a Tesla és a BYD több elektromos járművet gyártott, mint az összes európai vállalat együttvéve. Ugyanakkor az európai piacra olyan olcsó kínai elektromos autók is belépnek, mint a BYD Dolphin, amely 7000 euróval (2,7 millió forint) olcsóbb, mint a Volkswagen ID.3.

Egy 13 millió embert foglalkoztató, és az EU GDP-jének 7 százalékát adó iparág létkérdés a jelenlegi európai életszínvonal fenntartásához. "Teljes mértékben tudatában vagyunk annak, hogy a jövőben azok a vállalatok, amelyek nem tudnak ellenállni a kínai versenynek, bajban lesznek" – mondta Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója.

Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója egy olyan szövetség létrehozását szorgalmazza, amely hasonló ahhoz, amely egy európai repülőgépgyártót hozott létre Németország, Franciaország, Spanyolország és az Egyesül Királyság részvételével, hogy versenybe szálljon a Boeinggel. Az ügyvezető azzal érvelt, hogy az „autók Airbusa” segítene megosztani az olcsó elektromos járművek építésének hatalmas költségeit, miközben kihasználhatnál a hatalmas piaci méretből fakadó előnyöket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.