A pletykák háttérben itt is a kínaiak előretörése áll.
A francia kormány továbbra is támogatja a Renault-csoport stratégiáját, hogy önálló autógyártó maradjon, számos ipari és technológiai partnerséggel – közölte egy pénzügyminisztériumi forrás az Reutersszel, miközben a hírek szerint Párizs a Renault és a Stellantis egyesülését vizsgálja.
Az Il Messaggero olasz napilap vasárnap arról számolt be, hogy a francia kormány, amely a Renault legnagyobb részvényese és a Stellantisban is részesedéssel rendelkezik, vizsgálja a két csoport egyesülésének terveit. Arra a kérdésre, hogy mi a kormány álláspontja a Renault stratégiájával kapcsolatban, a forrás kedden azt mondta, hogy "nincs változás".
A tizennégy márkával rendelkező Stellantis elnöke, John Elkann hétfőn szintén cáfolta, hogy az autógyártónak fúziós tervei lennének, válaszul a sajtóban megjelent spekulációkra.
A Reuters azt írja, a francia kormány kezdettől fogva támogatta a Renault vezérigazgatójának, Luca de Meónak azt a stratégiáját, hogy a Renault régi belső égésű motoros és hibrid üzletágai mellett egy új, franciaországi székhelyű, Ampere nevű elektromos és szoftveres egységet hozzon létre.
Az utolsó pillanatban törölte tervét a Renault, és nem megy tőzsdére a villanyautós részlege
Úgy vélik, mostanság múlóban az elektromos autók iránti lelkesedés.
A Renault nem rendelkezik a riválisai erőforrásaival francia kormányzat szerint, ugyanakkor támogatta a vállalat azon törekvéseit, hogy a Geely, a Saudi Aramco, a Google és a Qualcomm vállalatokkal kötött partnerségek révén a hagyományos szövetségeseken, a Nissanon és a Mitsubishin túlmutató kapcsolatokat is kiépítsen.
Mivel tőzsdei értéke a javuló pénzügyi helyzet ellenére 10 milliárd euró (10,7 milliárd dollár) körül stagnál, a Renault-t gyakran említik a pénzügyi piacokon potenciális felvásárlási célpontként.
Az olasz médiában az egyesülésről szóló vitát Carlos Tavares a Stellantis vezérigazgatójának múlt heti kijelentései táplálták. Azt mondta, hogy a kínai gyártók felemelkedése, az Európai Uniónak a belső égésű motorok fokozatos kivonására irányuló erőfeszítései és a United Auto Workers szakszervezet költséges új szerződései többek között olyan tényezők, amelyek az összeolvadások és felvásárlások nagyobb lehetőségét táplálják.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.