A 3 másodperces 0-100-as szintidejű apróság a legendás MR2 szellemi örököseként az új elektromos Porsche Caymannal rivalizálhat. Testközelből ismerkedtünk meg a látványos Toyota FT-Se-vel.
A Toyota 1984-ben egy izgalmas apró sportkocsival rukkolt elő, az MR2 elsősorban alacsony tömege, középre szerelt motorja, hátsókerék-hajtása és remek vezetési élménye révén ragadta meg a rajongók figyelmét.
A három generációt megélt MR2 2007-ben távozott a kínálatból, és most 16 évvel később egy hasonló kialakítású, bár teljesen más technológiájú modellel rukkolt elő a japán gyártó. Az FT-Se-vel (Future Toyota Sports electric) az európai debütáláson, a Brüsszelben megrendezett idei Kenshiki Forumon ismerkedtünk meg testközelből.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/ef238638-1957-4750-8e3e-421309260220.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/fabcaa4a-93a2-415e-b490-a1a96ef980c2.jpg)
Az újdonság meglepően kicsi, nagyon rövid és igen alacsony építésű. És nem csupán napjaink hatalmas SUV-jaihoz hasonlítva, hanem abszolútértékben is.
A 4,38 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,22 méter magas, GR logókat viselő FT-Se igen agresszív formatervet vonultat fel és első blikkre leginkább egy Lotus juthat róla eszünkbe.
Tisztán elektromos hajtáslánc ide vagy oda, elöl jókora légbeömlőkre lehetünk figyelmesek, melyekre a tartós pályahasználat melletti komoly hűtési teljesítmény miatt van szükség.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/21121ca1-c61e-4219-a618-1496f84eed5a.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/3e43da1f-9ba3-4704-b6fb-94f069bc92fa.jpg)
A fényszórók és a hátsó lámpák a lehető legvékonyabbra lettek faragva, a légellenállás kordában tartása miatt nincs hatalmas hátsó légterelő, a jókora diffúzor viszont sokat segíthet a kanyarsebesség növelésében.
A kilincsek süllyesztettek, a visszapillantók viszont nem digitális kivitelűek, hanem normál tükrök. Utóbbiak már-már használhatatlanul kicsinek tűnnek, a végleges változaton vélhetően nagyobb tükrök lesznek. A 265 milliméter széles Michelin gumikkal szerelt szuperkönnyű 20 colos felnik mögött komoly teljesítményű fékrendszer található.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/1a11f5f6-3a34-4750-9a1e-d9e7c9cc2549.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/2cb21077-72e9-4b75-8ce1-cec69b935487.jpg)
A kék Alcantara sportülések a Recarótól származnak, igen látványosak, komoly oldaltartást biztosítanak és meglepő módon elektromos állításúak. A mindössze négy gombot felvonultató futurisztikus "yoke" kormány mögött, és két oldalán is található egy-egy kijelző, a kormány és a kerekek között a legfrissebb trendeknek megfelelően nincs mechanikai kapcsolat.
Az utastér felett középen egy közepes méretű üvegfelület található és a hátsó csomagtér fedele is áttetsző. Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy mennyi csomag tehető a kocsiba, és azt sem tudni, hogy esetleg elől is kialakítanak-e egy kis extra rakteret például a töltőkábeleknek.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/e16fd675-60b4-4914-ae17-41026b8559ae.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/04b7636b-485b-4a04-9c1b-c818261a73da.jpg)
Ugyancsak kérdéses, hogy hogyan alakul a tömeg, mindenesetre a Toyota mindent megtesz annak érdekében, hogy az FT-Se a lehető legkönnyebb lehessen, még pedig a nélkül, hogy mindez a merevség rovására menne.
A karosszéria alumínium, acél és karbonszál erősítésű műanyag felhasználásával készül, a lehető legalacsonyabbra és középre szerelt vadonatúj harmadik generációs akkumulátor könnyebb az elődjénél. Viszonyításképp, az MR2 a kezdetekben alig 1 tonnát nyomott a mérlegen.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/3c5fa96d-4e2f-4cc2-a596-5c65ceb851a4.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/16b04fc7-a5b0-401d-87bc-896cab0b329c.jpg)
Egyelőre sem a telep kapacitását, sem az összteljesítményt nem kommunikálják, azt viszont tudni lehet, hogy egy első és egy hátsó villanymotor biztosít összkerékhajtást. Alapvetően mindig a hátsó kerékre érkezik több erő és minden további nélkül driftelni is lehet majd a kis méregzsákkal.
A 0-ról 100-ra körülbelül 3 másodperc alatt katapultáló, mintegy 250 km/h végsebességű FT-Se-nek az elvárások szerint többek közt a Nordschleifén is jól kell teljesítenie, de a mérnökök egyelőre még nem tudják megsaccolni a köridejét.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/374598f0-f066-4839-965f-5a312fa03270.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/c6ba70ab-5628-465b-a1db-b96ee178846d.jpg)
A Toyota és a Gazoo Racing munkatársai hangsúlyozták, hogy megannyi új elektromos autótól eltérően ez a modell nem egyszerűen csak egyenes vonalú mozgás esetén lesz szupergyors, hanem kanyarokban is, ily módon biztosítva minden korábbinál kiválóbb vezetési élményt. Miközben ugyebár lokálisan zéró CO2-t bocsát ki, és – sokak bánatára – szinte teljesen hangtalan.
Az egyik fő rivális az érkezőben lévő következő generációs, immár elektromos Porsche Cayman lehet, a várható árral kapcsolatos kérdésekre azonban egyelőre nem felelnek a gyáriak. Az általunk prototípus formájában megtekintett Toyota FT-Se sorozatgyártásba küldendő végleges változata előreláthatólag 2026 magasságában debütálhat.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/489bdf43-c9f8-447c-8f82-148430bb6a91.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/113e8279-c78b-4daa-bcf3-0e35fcceec8a.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/df1393a2-d2a6-4904-b8dc-0ddb9d785989.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/67df69a7-f038-4357-92d9-bd6986d0ef89.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/85705c82-2194-44d5-9178-2f8340050bec.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/6a0c3547-b3a6-4b11-9898-69109d4e37d4.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.