Szívesen látná a kínai autógyártókat Európában a német autóipari beszállító ágazat.
"A kínai gyártók a felhasználói visszajelzések alapján és az ügyfélközpontú hozzáállásuknak köszönhetően lépésről lépésre fogják a járműveket az európai piachoz igazítani" – mondta Stefan Hartung, a Bosch vezérigazgatója a müncheni IAA mobilitási kiállításon a Reuters hírügynökségnek. "Úgy véljük, ez végső soron a verseny és a fogyasztók számára egyaránt kedvező" – tette hozzá.
A Bosch kínai partnerkapcsolatai közé tartozik a fejlett járműelektronikai és navigációs segédrendszerek (ADAS) fejlesztése a kínai BYD elektromosautó(EV)-gyártó vállalat legtöbb modellje számára. Emellett elektromos motorokat fejleszt a luxus EV-gyártó Human Horizons számára, valamint beszállítója a Nio EV-gyártó vállalatnak is.
A kínai EV-gyártók, köztük a BYD, a Nio, a Xpeng és a Leapmotor is megcélozta az európai EV-piacot, ahol az eladások az idei első hét hónapban közel 55 százalékkal emelkedtek, mintegy 820 ezerre, ami az összes autóeladás 13 százaléka.
Közel száz kínai autómárka készül belépni az orosz piacra
A hatalmas távol-keleti országban rengeteg, globális szinten szinte ismeretlen márka működik. A többségük új piacokat is keres.
Kínában az elektromos autók átlagos ára 32 ezer euró alatt volt 2022 első felében, míg Európában 56 ezer euró a Jato Dynamics piackutató vállalat felmérése alapján. Az európai autógyártók ezért is tartanak a kínai elektromos autók inváziójától, mert letörhetik az itteni árakat.
A Continental vezérigazgatója, Nikolai Setzer a Reuters hírügynökségnek adott interjúban annak a meggyőződésének adott hangot, hogy "a kínaiak globális terjeszkedésük keretében üzemeket fognak építeni Európában". A Continental pedig a helyi technológiai szabványok és előírások ismeretében ebben kiváló partnerük lehet. "Van kapacitásunk növelni a termelésünket anélkül, hogy új üzemet kelljen építeni" – mondta.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.