Autó hvg.hu 2023. augusztus. 14. 14:49

Így múlt el a nagy európai autómárkák piaci dicsősége az elmúlt két évtizedben

Volt olyan időszak Olaszországban, amikor tíz autóból négy Fiat volt.

Az, hogy az európai autóipart mostanra folyamatosan kihívások elé állítják az olyan új játékosok, mint a Tesla vagy a kínai márkák, mára talán nem újdonság. A nagy márkák piaci súlyának csökkenése ugyanakkor nem az elmúlt néhány évben kezdődött. A Motor1 oldal olasz kiadása azt vizsgálta meg, hogyan változott a piaci szereplők helyzete az elmúlt húsz évben.

Az ezredforduló elején a kontinenst hét nagy, hagyományos autómárka uralta: a Fiat, Citroen, Peugeot, Renault, Volkswagen, Opel, valamint a Ford voltak a királyok. A részesedésük a saját nemzeti piacukon az Opel németországi 10 százalékától, a Renault franciaországi 27 százalékáig terjedt. Ekkoriban a koreai márkák még gyakorlatilag elhanyagolható játékosok voltak a kontinensünkön.

Motor1.it

A helyzet akkor kezdett megváltozni, amikor jött a SUV-boom, amelyet a Nissan Qashqai első generációja vezetett fel. Ekkoriban nyitott a Hyundai és a Kia is gyárakat Csehországban és Szlovákiában, és versenyképes autókat kezdtek kínálni az európai vevőknek. Mindez 2003 és 2013 között már jelentkezett eredményekben is: a nagy hetesből hat márka piaci részesedése csökkenni kezdett a teljes európai piacon. Az egyetlen kivétel a Volkswagen volt, amely a 2003-as 9,8 százalékról 2013-ra 12,6 százalékra növelte részesedését.

Moror1.it

A folyamat jelenleg is tart: a Fiat, a Citroen, az Opel, a Ford és a Peugeot piaci súlya csökken, a Volkswagen egyelőre tartja magát. A németeknek úgy tűnik, a dízelgate-botrányt sikerült ellensúlyozni és a megfelelő szegmensekben a megfelelő időben jöttek ki új modellekkel.

Az elmúlt évtized nagy nyertesei a német prémiummárkák mellett, a Toyota, a Hyundai, a Kia és újabban a Tesla. Mindegyikük rendelkezik valamivel, amivel a nagy európai márkák nem: nagyobb rugalmassággal – írja a Motor1 cikke. Ez lehetővé tette (és teszi ma is) számukra, hogy gyakrabban kínáljanak friss termékeket, amelyek általában a legújabb fogyasztói igényekhez igazodnak. Az elemzés megállapítja az is, hogy a legtöbbjük kevésbé volt kitéve a 2011 és 2014 közötti európai válságnak, és sokuk kihasználta erős globális jelenlétét a költségmegtakarítás érdekében.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Világ Németh András 2024. november. 30. 12:30

Így halnak meg Oroszországban a semmiért az észak-koreai katonák

Amerikai illetékesek is megerősítették, hogy észak-koreaiak is voltak azok között a katonák között, akik a napokban az oroszországi Kurszk térségében életüket vesztették egy brit manőverező robotgépekkel végrehajtott ukrán támadásban. Közben az is kiderült, hogy a Putyin segítségére vezényelt távol-keleti katonák zsoldja leginkább Kim Dzsong Un diktátort és környezetét gazdagítja.