Bezuhantak a kínai villanyautók eladásai Európában
Az uniós extravámok elbizonytalanítottak mindenkit.
Az uniós extravámok elbizonytalanítottak mindenkit.
A BMW és a többi német autógyártó számára Kína most a legfontosabb egységes piac, a BMW az iX3-at onnan exportálja Európába, jövő évtől pedig az elektromos Minit is.
Volt olyan időszak Olaszországban, amikor tíz autóból négy Fiat volt.
Most a dél-európai nagy piacok húzták leginkább a növekedést.
A német kompaktot egy francia kis autó előzte meg.
Tizenhárom havi rossz széria ért véget augusztusban, és az összes nagy piacon növekedés volt.
Hiába volt az év tavaszán hatalmas növekedés, az év végére kiürült chipkészletek miatt lefagytak a kiszállítások.
A legnagyobb piacon, Németországban már bejelentették, hogy kivezetik a kínálatból.
A félvezetőhiány miatt szeptemberben már a harmadik egymást követő hónapban csökkent az autók forgalomba helyezése.
Harminc év óta az idei lesz a legrosszabb esztendő az európai autógyártók számára egy németországi szakvélemény szerint.
Tavaly először több autót adtak el Kínában, mint Európában - írta csütörtökön a Süddeutsche Zeitung a német autóipari szövetség (VDA) adataira hivatkozva.
Európában csökkent az újonnan forgalomba helyezett autók száma áprilisban, különösen nagy volt a visszaesés Svédországban, Finnországban, Olaszországban és Spanyolországban - közölte az európai autógyártók szövetsége (ACEA) szerdán.