A Red Bullnak minden esélye megvan arra, hogy megdöntse a McLaren 35 éves rekordját, és sorozatban megszerezze a 12. győzelmét. A magyar pálya azonban mindig is tartogatott meglepetéseket, Max Verstappen ellenfelei pedig ebben bízhatnak. A hétvége eddigi legnagyobb meglepetéseként pedig Daniel Ricciardo visszatérése dobta már fel a hangulatot. Milyen izgalmakat tartogat a vasárnapi Magyar Nagydíj?
A nyári szünet előtt az utolsó előtti futamot rendezik meg a hétvégén a Hungaroringen. Az 1986 óta a versenynaptár stabil pontjának számító magyar pálya Lewis Hamilton nagy kedvence, a legtöbb polc pozíció és a legtöbb győzelem – 8-8 – is az ő nevéhez fűződik itt, és még a körrekordot is ő tartja – 1:16,627 – 2020-ból a 4,381 kilométeres pályán. A Hungaroring nagy leszorítóerővel rendelkező, komoly fékezésekkel tűzdelt pálya, amelyen a legenda szerint általában nehéz előzni – gyakran emlegetik Monacóként, csak épp a falak nélkül –, ami azt jelenti, hogy a sikerhez elengedhetetlen egy erős kvalifikációs eredmény, illetve a hatékony védekezés. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne láttunk volna itt nagy előzéseket is. A Pirelli a lágyabb keverékeket hozta el a Hungaroringre, és ami a boxstratégiát illeti, úgy tűnik, többkiállásos versenyre számíthatunk.
Ki állítja meg Max Verstappent?
35 éves rekord megdöntésére készül a Red Bull, és a formájukat elnézve a Hungaroringen minden esélyük meglesz rá. Eddig ugyanis a McLarené volt a dicsőség, amit 11 zsinórban megszerzett győzelem jelentett, ezt 1988-ban hozták tető alá Ayrton Sennával és Alain Prosttal. A Red Bull Silverstone-ban beállította a McLaren rekordját, a Hungaroringen viszont meg is döntheti azt, ha itt nyernek, akkor ez lenne zsinórban a 12. győzelmük, a tavalyi Abu-Dzabi Nagydíj óta verhetetlenek.
Max Verstappen a Hungaroringen azt mondta, nem a rekordra hajtanak, hanem a győzelemre, de kész szerencse, hogy most két legyet is üthetnek egy csapásra. A Red Bull ráadásul fejlesztésekkel érkezett a Hungaroringre, de Max Verstappen óvatosan nyilatkozott arról, hogy ezeket mennyire tudják majd átváltani eredményekre. Azt azért el tudta mondani, hogy az autó még mindig nagyon erős, ami erős korlátokat szab az ellenfelek reményeinek is.
Daniel Ricciardo megkezdi a kampányt Sergio Pérez helyéért
Váratlanul ugyan, de a Magyar Nagydíj egyik legnagyobb sztorija lett Daniel Ricciardo visszatérése. Az ausztrál tavaly egy évre tervezte a távolmaradását a versenypályától, de viszonylag gyorsan rá ébredt, hogy még mindig imádja az autóversenyzést, és ráadásul kirobbanó formában van, úgyhogy a Red Bull-AlphaTauri családban gyorsan és határozottan döntöttek: Nyck De Vriestől megvonták, Daniel Ricciardónak pedig megszavazták a bizalmat. Nemcsak a számok alapján tudhatják, mire számíthatnak, hiszen Ricciardo Red Bull-növendék.
Hogy Ricciardo mire számíthat a rajtrács utolsó helyére süllyedő csapattól, azt igazán izgalmas lesz követni, az biztos, hogy nehéz körülmények között kell bizonyítania, ha jövőre esélyes akar lenni a fődíjra: Sergio Pérez meglehetősen ingó Red Bull-os székére. Hogy a motivációja megvan, arra nyugodtan fogadhatunk. Mint ahogy arra is, hogy a csapat be fogja hajtani rajta az eredményeket.
Az újrakezdés mámora - Daniel Ricciardo mosolya ismét bevilágítja a Forma-1-et
Az ausztrál versenyző nagyot szóló visszatérése sokkal több dominót megmozgathat, mint az elsőre látszik. Daniel Ricciardo mindenesetre szemmel láthatóan újjászületett, és a Forma-1 is tárt karokkal fogadta vissza a rövidre zárt útkeresése után.
Évek óta sehol sem voltak, most a győzelemre hajtanak
Nem, nem a Mercedesről és nem a Ferrariról van szó, hanem a McLarenről, ahol egy komolyabb fejlesztésnek köszönhetően az Osztrák Nagydíj óta egyre látványosabb eredményeket értek el – legutóbb például már egy második helyet Lando Norrisszal. A McLaren-vezér Zak Brown már ennek fényében jelenthette ki, hogy a bajnokságot vezető Max Verstappen előnye már nem is olyan nagy, és a szezon második felére „fantasztikus versenyeket” jósolt.
A Hungaroring persze egészen más vonalvezetésű pálya, mint Silverstone, viszont a McLaren ide is újabb fejlesztésekkel érkezik. Brown egyébként megkapta azt a kérdést is, hogy vajon a McLaren most már a második legerősebb csapat-e a Red Bull mögött, de ő még kicsit korainak tartotta, hogy ennyire merész legyen. Hozzátette azért: „Azt hiszem, most már újra játékban vagyunk.”
Óvatos remények a Hungaroring nagymenőknél
Ha a győzelmek számát vesszük, a Hungaroring Lewis Hamilton házi pályája, elképesztően otthonosan mozog a mogyoródi szektorokban. Nyolc magyar győzelemmel a háta mögött soha nem szabad lebecsülni, ráadásul George Russell tavalyi első polc pozíciója a Mercedesszel ismét csak bizonyíték arra, hogy a Hungaroring képes meglepetéseket tartogatni.
A Mercedes az eggyel ezelőtti futamra új első szárnyakkal érkezett, de ez egyelőre nem hozott érdemi ugrást az autó teljesítményében. Kérdés, hogy Hamiltonban és Russellben mindezek ellenére ott van-e még a meglepetés.
Egyre nagyobb a tolongás Verstappen mögött
A Red Bull dominanciájának az árnyékában a szezon legizgalmasabb kérdése tulajdonképpen az, hogy ki lesz a befutó a második helyre. Márpedig ez a verseny az ott tolongó csapatok hullámzó teljesítményének köszönhetően tényleg érdemi izgalmakat tartogat. Az Aston Martin, a Mercedes, a Ferrari csatájához most a McLaren is felzárkózott, a szurkolókat pedig azzal szolgálják ki, hogy az egyes pályákon felváltva lépnek elő esélyessé. A McLaren Silverstone-ben tette oda magát, a Ferrari Ausztriában volt versenyképes, az Aston Martin Kanadában, a Mercedes pedig Barcelonában mutatott figyelemre méltó teljesítményt.
Ha a Hungaroringet vesszük, és abból indulunk ki, hogy az Aston Martin a hasonló pályakarakterisztikával rendelkező Monacóban volt erős, akkor Fernando Alonsóéktól számíthatunk meglepetésre. Mivel vasárnap magas pályahőmérsékletre lehet számítani, ez is az Astonnak kedvez, a melegben ugyanis nagyon jól működik együtt az autó az abroncsokkal. Amikor Monaco előtt Alonsótól megkérdezték, hogy vajon tud-e idén futamot nyerni, azt mondta, igen, és Monaco mellett a Hungaroringen és Szingapúrt nevezte meg egy győzelem lehetséges és valószínű helyszíneként.
+1 érdekesség
A Magyar Nagydíj hétvégéje kísérleti terep is lesz, belenyúlnak ugyanis az időmérő lebonyolításába. Az eddig formátum megmarad ugyan, azaz itt is 18, 15 és 12 perces szakaszból áll majd a kvalifikáció, de meghatározzák, hogy az egyes etapokban mennyi és milyen keverékű gumit használhatnak a csapatok. A rendszer az Alternative Tyre Allocation – ATA, azaz alternatív gumiabroncs-kiosztás nevet kapta, és ennek keretében a Q1-ben az adott hétvége kemény keverékét használhatják, a Q2-ben a közepeseket, a Q3-ban pedig a lágyakat. A teszt része az is, hogy az eddigi 13 helyett csak 11 szett gumit kap minden versenyző. A rendszer megvariálásától azt remélik, hogy kicsit kiegyenlítettek lesz a helyzet a versenyen és az időmérőn is.