Aki ilyen BMW-t keres, már most sem válogathat nagyon.
Dirck Hacker, a BMW M részlegének fejlesztési vezetője adott interjút a Top Gearnek, és felvázolt néhány fontos részletet a márka nagyteljesítményű modelljeinek fejlesztési irányáról.
Az egyik legérdekesebb kijelentése, hogy a duplakuplungos automataváltók korszaka leáldozóban van a bajor cég sportautóinál. „Ami az M-részleget illeti a duplakuplungos váltó halott, a kéziváltónak sincs már sok hátra” – mondta.
Beszélt arról, hogy a most bemutatott BMW M2-es modell nagy valószínűséggel az utolsó kéziváltós M autó lesz. Pár éven belül ebből várható egy M2 Competition verzió, négy éven belül pedig ezekből egy ráncfelvarrás, majd valamikor egy exkluzív M2 CS (Club Sport kiadás) – majd jön a fokozatos kihalás, amíg 2030 körül a hagyományos váltó teljesen el nem tűnik a kínálatból.
A trend, hogy a kéziváltók eltűnnek a sportkocsikból, nem ma kezdődött, a vevők már megtapasztalták, hogy az automata váltók gyorsabbak a manuális társaiknál, és a beszállítók is egyre jobban szűkítették a kínálatukat.
Egy-egy nagyon különleges modellben ugyanakkor még mindig van helye a kéziváltónak. A nemrégiben bemutatott BMW 3.0 CSL-be, amely korlátozott, mindössze 50 darabos szériában készült és az 1970-es évek azonos nevű modellje előtt tiszteleg, a 3.0 literes sorhatos motorját, amely 553 LE-t teljesít egy kézi kapcsolású váltóval kötötték össze.
Ami pedig a több mint egy évtizeden át uralkodó duplakuplungos váltókat illeti, a fejlesztési vezető szerint megbízhatóbbak és kényelmesebbek a hétköznapi használatban a mai hagyományos automataváltók. Ennek nyomán döntöttek nemrégiben arról is, hogy a legújabb BMW M5-ös modell például hagyományos automataváltót kap majd, amilyen az M4 GTR versenyautóban is van.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.