A kerékpárosokat újféle biztonsági elemekkel védik.
Új életre kelnek a metrópótló buszok egykori sávjai, és csökken a mellékutcák forgalomterhelése - írta közleményében a BKK. Miután május 22-én átadták a felújított M3-as metró összes állomását, a Váci út-Üllői út vonalon nincs már szükség a buszsávokra, ezért szerepük átalakul, amint befejezik a kátyúmentesítést.
Nem csak az autóval közlekedők használhatnak (helyenként) több sávot, de a kerékpározás is biztonságosabbá válik ezen az útszakaszon.
A BKK részletezi, hol és hogyan alakulnak át az eddigi buszsávok:
A Váci úton
- a Göncz Árpád városközpont és a Dózsa György út közötti szakaszon 2x3 sávot használhatnak az autósok
- A Gogol utca és a Nyugati tér közötti szakaszon új kerékpársávok jönnek létre, autóval továbbra is 2x2 sávot lehet használni.
- A Nyugati téren három új gyalogátkelőhely is lesz.
A Bajcsy-Zsilinszky úton
- a Nyugati tér és a Deák Ferenc tér között visszaáll a metrópótlás előtti forgalmi rend, vagyis 2x2 sávot használhatnak az autók, emellett mindkét irányban megmarad a közös busz- és kerékpársáv is.
A Kiskörúton,
- azaz a Deák Ferenc teret és a Kálvin teret összekötő Károly körúton és Múzeum körúton szintén a metrópótlás előtti forgalmi rend lép életbe: 2x1 kerékpársáv és 2x2 forgalmi sáv lesz használható.
Az Üllői úton
- a Kálvin tértől a Szabó Ervin térnél lévő benzinkútig új, közös busz- és kerékpársávokat alakítanak ki,
- onnan a Népligetig pedig kerékpársávok jönnek létre.
Az Üllői úton a kerékpársávok biztonságát – ahol lehetséges – fizikai elválasztó elemek (műanyag elhajló pollerek) biztosítják majd. Ilyen Budapesten még nincs.
Az új sávok kialakítása június 1-je és július 30-a között ütemezetten zajlik. Bár a sávokat már nem használják autóbuszok, a BKK azt kéri, hogy azt az autósok se tegyék (amire tábla is figyelmeztet).