Az autóikat, hasonlóan a lakberendezési céghez, lapra szerelve szállítanák.
Az egyre nagyobb városi autók helyett, minél kisebbekben és könnyebbekben látja a fenntartható járműtervezést egy svéd vállalkozó és cége. A Luvly, vagy LUV, amely „Light Urban Vehicle" (könnyű városi jármű) szóösszetételből származtatta a nevét, arra készül, hogy apró, ultrahatékony elektromos autókat gyártson – írja a projektről részletesen beszámoló Electrek oldal.
Az első autójuk ennek szellemében a Luvly O nevet kapta és az egész jármű mindössze 380 kilót nyom, ami körülbelül ötöde egy hagyományos elektromos autónak. A könnyű súlya azt jelenti, hogy rendkívül hatékony, az energiafogyasztása alig 60Wh/km, ami körülbelül fele-negyede – használattól függően –, egy „teljes méretű" elektromos autóénak. Az ára is ennek megfelelően alacsony maradhatna 10 ezer euróval (3,7 millió forint).
Ez az alacsony energiafogyasztás azt is jelenti, hogy a Luvlynak kisebb energiatárolóra van szüksége a közlekedéshez, az akkumulátora mindössze 6,4 kWh, amivel így is nagyjából 100 kilométeres hatótávot ígérnek. Ráadásul az akkumulátor két különálló egységből áll, amelyek mindegyike 15 kg súlyú, és kivehető.
A kis akkumulátor gyors töltési sebességet is jelent. Egy szabványos európai 220-230 V-os csatlakozóról körülbelül egy óra alatt fel lehet tölteni egy-egy akkumulátorát. Nincs szükség speciális töltőre vagy nagy áramerősségű konnektorokra – csak egy hagyományos konnektorra.
A Luvly szerint a kocsinak olyan, szendvicsszerkezetű, kompozit biztonsági cellája van, ami az ütközések esetén is megfelelő védelmet adhat. A kocsi elvileg 90 km/h-s tempóra is képes, és a raktere 267 liter, ami egy bevásárláshoz elég lehet.
A cég szerint a legfőbb hasonlóságuk az Ikeával a gyártási és összeszerelési folyamat egyedi jellege, ami lehetővé teszi, hogy különböző méretű autók ugyanazokkal az eljárásokkal készüljenek. Ráadásul ahelyett, hogy az autókat egy központi üzemben raknák össze és teljesen összeszerelve szállítanák, a Luvly a járműalkatrészeket lapos dobozokban szállítaná.
A hasonlóság itt az Ikeával szemben annyiban véget érne, hogy az autókat nem a végfelhasználónak kell összeszerelni, hanem úgynevezett mikrogyárakat hoznának létre. A csomagolási módszer viszont arra jó, hogy egy konténerbe húsz teljes autóhoz szükséges alkatrész elférjen.
A hasonló ötletek sikere korántsem garantálható, de jól látszik, hogy a városi miniautók fejlesztése töretlenül zajlik az elektromobilitásban is. A Luvlynak is erős versenytársai vannak Európában, például a Citroen Amival, vagy olyan kisebb cégek révén, mint a Microlino, amelynek autója leginkább egy közúti kis hűtőszekrényre hasonlít az elől nyíló ajtajával, amit a BMW Isetta inspirált.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.