Jó eséllyel érkezik egy könnyített verzió a legerősebb divatterepjárók között jegyzett DBX707-ből.
A közelmúltban volt szerencsénk alaposan letesztelni az Aston Martin első szabadidő-autóját, a 4 literes biturbó V8-as AMG motorral szerelt DBX-et. Az 550 lóerős sportterepjáró alig 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 292 km/h.
Aztán nem sokkal később megérkezett a DBX jobban kihegyezett sportmodellje, a DBX707, mely 707 lóerős és 900 Nm-es produkcióra képes SUV 3,3 másodperc alatt tudja le a 0-100-at és akár 310-zel is képes száguldani.
Elképesztő adatok ezek, azonban hozzá kell tennünk, hogy a DBX707 tömege meghaladja a 2,2 tonnát, ami minden, csak nem baráti.
A legfrissebb híradások arról szólnak, hogy az Aston Martin hamarosan elő fog rukkolni egy csökkentett tömegű verzióval, mely könnyített hátsó ülésekkel és panoráma üvegtető nélkül állhat hadrendbe.
Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy az újdonság pontosan mennyivel lehet könnyebb az alapmodellnél, illetve, hogy a motorját esetleg picit még jobban ki fogják-e hegyezni.
A világ legerősebb sorozatgyártású szabadidő-autója jelenleg a 2 tonnás Ferrari Purosangue, melynek 6,5 literes szívó V12-es benzines egysége 725 lóerős, illetve 716 Nm-es produkciót ad elő.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.