Egyelőre nem akarnak lemondani a belső égésű motortól.
A Honda vezérigazgatója szerint a belső égésű motorok még 2040 után is fennmaradnak, mivel az elektromos járművek töltési infrastruktúrája nem áll mindenki rendelkezésére.
Az elektromos átállással kapcsolatban kapcsolatban Toshihiro Mibe vezérigazgató a következőket mondta a Reutersnek: "Több mint 30 éve vagyok a motorfejlesztés területén, így személy szerint ez egy kicsit fenyegető. De el kell különítenem a saját érzéseimet attól, hogy mi a legjobb az üzlet számára". De a Honda egyelőre nem akar megszabadulni a belső égésű motortól.
Az elektromos járművekre való átállás nem fog egyik napról a másikra, de még egy évtized alatt sem fog megtörténni. Az EU is éppen most kapott visszakozó jelzéseket a 2035-ös dátumra vonatkozóan. A termikus autóknak még jónéhány évük van hátra, és a Honda is pontosan így gondolja. Ennek egyik fő oka a töltőinfrastruktúra problémái.
A Honda ugyan lassabban követi a nagyobb riválisokat, a Volkswage-csoportot, vagy a General Motorst, de így is több milliárd dollárt fordít az elektromos járművek és akkumulátorok fejlesztésére és gyártására. 40 milliárd dollárt terveznek befektetni 2030-ig, azzal a céllal, hogy az évtized végére a hibrid és teljesen elektromos járművek aránya elérje eladásainak 40 százalékát.
Ennek egyik állomása, hogy 3,5 milliárd dolláros befektetéssel közös vállalatot hozott létre az LG Energy Solutionnal, és akkumulátorokat fognak gyártani a Ohio államban. A Honda 2024-ben két új elektromos SUV-t is bemutat: a Honda Prologue-ot és az Acura ZDX-et, amelyeket Amerikában gyártanak majd. Mibe megerősítette azt is, hogy a Honda saját EV-architektúrákat fejleszt, amelyek közül az első 2026-ban érkezik majd meg.