A környezetvédelemre hivatkozva ilyen nehéz autókat gyártani, amelyek többsége naponta ötven kilométert megy semmi értelme.
Az elektromos autók ijesztően nagy súlya ellen szólalt fel a Dacia értékesítési, marketing és üzemeltetési alelnöke, Xavier Martinet, aki hangsúlyozta, hogy nagyobb hangsúlyt kellene fektetni a hatékonyságra, hogy korlátozni lehessen az elektromos autók hatalmas tömegét.
Az Autocar oldalnak azt mondta, ha komolyan gondoljuk a kollektív kibocsátáscsökkentést, akkor a túlzott súly nem elfogadható. A 975 kilogrammos Spring esetében már megmutatták, mire gondolnak és ez a jövőben is így lesz. A Spring egy olyan autó, amely naponta átlagosan 40 kilométert tesz meg 29 km/h-s átlagsebességgel. Ehhez nincs szükség nagy, nehéz akkumulátorra vagy erős motorra. Nincs értelme, hogy az emberek két- vagy háromtonnás járműveket használnak, amelyekben egy ember ül, és amelyek mindössze 56 kilométert autóznak. Példaként említhető az extranehéz járművek közt a BMW i7 2715 kilós súlyával, vagy a Mercedes-Benz EQS 2810 kilogrammos tömegével.
Arra a kérdésre, hogy a Dacia fontolóra venné-e ennek a filozófiának a továbbvitelét, és esetleg egy olyan jármű kifejlesztését, amely a Citroen Ami, egy szupermini, városi modell, Martinet azt mondta a jelenlegi nagyon polarizált világban nem létezik egyetlen megoldás a mobilitási megoldásokra, hiszen a következő 20 évben több változás várható, mint az elmúlt 100 évben. Ugyanakkor nem kell egymást másolnia a gyártóknak, hanem a saját erősségeikre kell tovább fejleszteniük.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.