Azt mondják, ők nem az a fajta gyártó, aki plusz pénzt kér egy olyan eszköz használatáért, ami már egyébként is a kocsiban van.
A Dacia bejelentette, hogy ingyenes melegvizes palackokat ajándékoz a BMW, a Tesla, és egyéb más márka autói tulajdonosainak, akiknél előfizetéses extra lett például a fűtött ülések használata, vagy más szolgáltatás.
A román autógyártó vicces „Heated Seat Saviours” – fűtött ülések megmentői – nevű angliai kezdeményezésének célja, hogy kifigurázza azt az egyre szélesebb körben tapasztalható iparági trendet, mely szerint előfizetésért kaphatunk meg bizonyos funkciókat az autónkban – írja a brit AutoExpress oldal. A palackokat néhány kiválasztott angliai kereskedésben lehet átvenni, már ha valaki igényt tart rá.
Bármennyire is humoros a Dacia akciója, rámutat néhány lényeges kérdésre az autótulajdonlás jövőjével kapcsolatban. 2022-ben a BMW világszerte felháborította az autósokat, amikor bevezette az előfizetési szolgáltatást az olyan autóba épített funkciókhoz, mint a fűtött ülések, a fűtött kormánykerék és a sebességtartó automatika, annak ellenére, hogy a szóban forgó autók többsége már tartalmazta az ilyen funkciókhoz szükséges hardvert.
Egyes piacokon a BMW-tulajdonosok havi (átszámítva) 7400 forintért kaphattak utólag fűtött ülést, vagy fűtött kormánykereket, míg magasabb összegért a Driving Assistant Plus aktív sebességszabályozó rendszerhez férhettek hozzá. (Lényeges azért, hogy azoknak szól a lehetőség, akik nem úgy vették az autót, hogy ezek a szolgáltatások is benne voltak a vételárban.)
A Volkswagen, az Audi, a Ford, a Toyota, a Cadillac, a Subaru és a Porsche is belekóstolt már az ilyen az előfizetéses szolgáltatásokba, például az ügyfelek felárat fizetnek bizonyos vezetőtámogató funkciókért, a hangfelismerésért vagy azért, hogy a vállalat alkalmazásán keresztül távolról nyithassák az autójukat.
Miközben az autógyártók az előfizetési modell előnyeire hivatkoznak a vevők oldaláról, hogy nem kell fizetniük valamiért, amit nem használnak, a gyártók számára a haszon sokkal nyilvánvalóbb. A gyártás során ugyanis költséghatékonyabb egyféle „teljesen felszerelt" ülést beépíteni, mintha több variánst gyártatnának, az új előfizetéses rendszer révén pedig akár többször is pénzt lehet kérni ugyanazért a funkcióért, például ha tulajdonost vált a jármű.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.