Autó hvg.hu 2023. január. 11. 12:35

Íme az első elektromos Suzuki, akár Esztergomban is gyárthatják

A japán gyártó tisztán elektromos hajtásláncú újdonsága körülbelül akkora, mint a Magyarországon készülő S-Cross.

Nyílt titok, hogy a Suzuki 2025-ben dobja piacra első 100 százalékban elektromos hajtásláncú modelljét, melynek előszeleként most bemutatkozott az eVX nevet kapott koncepcióautó.

Az indiai Delhiben megrendezett Auto Expón leleplezett kompakt crossover 4,3 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,6 méter magas.

Viszonyításképp, az Esztergomban készülő Vitara 4,17 méter hosszú, 1,77 méter széles és 1,61 méter magas, a szintén itt gyártott S-Cross 4,3 méteres hossza mellé pedig 1,78 méteres szélesség és 1,58 méteres magasság társul.

Suzuki

A teljesítmény egyelőre ismeretlen, a 60 kWh kapacitású akkumulátor az ígéretek szerint 550 kilométeres hatótávot fog biztosítani. Megjegyzendő, hogy utóbbi érték az engedékeny indiai szabvány szerint lett kiszámítva, a szigorúbb európai WLTP-, illetve amerikai EPA-értékek ettől biztosan el fognak maradni.

A Suzuki komoly 4x4-es tapasztalataira épülő, rejtett kilincses, digitális visszapillantó megoldású eVX a vállalat első globálisan forgalmazott elektromos autója lesz.

Nem tudni, hogy a legtöbb villanyautótól eltérően lesz-e váltó a kocsiban, mindenesetre a Suzuki kedden jelentette be, hogy egy kanadai céggel, az Inmotive-val közösen egy elektromos autókba szánt kétfokozatú automata váltót kíván kifejleszteni.

Suzuki

A kétfokozatú váltó a Suzuki szerint növelheti a hatótávot, javíthat a teljesítményen és akár a költségek csökkentésében is szerepet játszhat. Hasonló megoldással a Porsche Taycan esetében találkozhatunk.

Egyelőre nem tudni, hogy az eVX végleges változatát pontosan hol, a világ mely helyszínein fogják gyártani. Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatója tavaly júniusban kérdésünkre azt nyilatkozta, hogy plugin hibrid modellt előreláthatólag nem fognak gyártani Esztergomban, előbb-utóbb viszont várhatóan villanyautók is készülnek majd a magyar üzemben.

Suzuki

A cég kínálatában jelenleg egy zöld rendszámos modell található, a plugin hibrid hajtásláncú Across, mely tulajdonképpen nem más, mint egy átbrandelt Toyota RAV4 PHEV. A Japánból importált 306 lóerős Across elektromos hatótávja 75 kilométer.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.