A cég az évtized végére a legnagyobb autógyártó akar lenni, amihez szükség van még néhány gyártóhelyre.
Elon Musk januárban jelentette be, hogy a Tesla újabb üzemet létesít, akkor még Kanada, az Egyesült Államok és Mexikó is lehetséges helyszínként szerepelt. Sajtóhírek szerint a befutó végül a mexikói Nuevo Leon állam lehet, amely Texasszal határos, közel a Tesla központjához. Ugyanezen okból a General Motors és a Kia már rendelkezik gyártóüzemekkel a mexikói államban.
A Teslának már most négy autó-összeszerelő gyára van: Austinban és Fremontban az Egyesült Államokban, Sanghajban Kínában, valamint Berlinben Németországban.
Az első kettő főként az észak-amerikai piacot szolgálja ki, és a Tesla szerint évi 900 ezer jármű az együttes gyártási kapacitásuk. Ezekben valamennyi, a Tesla által forgalmazott járműtípust készül: Model 3, Model Y, Model X és Model S is. Sanghajban Ázsiában és Európában értékesített járműveket gyártanak, jelenleg már 750 ezres éves darabszámban. A német gyár éves szinten 250 ezer autót állít elő.
A mexikói üzem a hírek szerin az olcsóbb modelleket, a Model 3-at és Y-t gyártaná.
A Tesla terve az, hogy 2030-ig évente 20 millió járművet gyártson, és ezzel a világ legnagyobb autógyártójává váljon.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.