A 3 hengeres modern motorok korában sokak számára lelki felüdülést jelenthet egy régivágású 16 hengeres erőforrás.
A világ első V16-os motorját 1910-ben egy kísérleti repülőgépbe szerelték be, majd pedig húsz évvel később a Cadillac dobta piacra a világ első olyan sorozatgyártású autóját, melyben ilyen erőforrás rejtőzik. Ez volt a nemes egyszerűséggel Sixteen névre keresztelt modell, melynek egy második generációs példánya éppen nemrégiben cserélt gazdát.
A mellékelt fotókon látható autó 1938-ban látta meg a napvilágot és új tulajdonosa 190 000 dollárt, vagyis átszámítva nem kevesebb, mint 76 millió forintot fizetett érte.
A kocsi egyike a 315 darab 38-as évjáratú V16-osnak, és megjegyzendő, hogy ebben az évben mindössze tíz darab ilyen nyitható tetejű Fleetwood kupé készült a modellből.
A 7,1 literes különleges erőforrás 185 lóerős teljesítménye 3600-as fordulatszámtól áll rendelkezésre és egy háromfokozatú kézi váltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre. A 434 Nm-es csúcsnyomaték már 1400-as fordulattól lehívható.
Érdekesség, hogy a BMW a 80-as évek végén a 7-es sorozatból készített egy 6,7 literes V16-os prototípust, és a Mercedes is gyártott néhány 8 literes V16-os erőforrású S-osztályt. A 90-es években napvilágot látott Cizeta-Moroder V16T-ban egy 6 literes V16-os motor található, a 2017-ben debütált Devel Sixteent pedig egy 12,3 literes négyturbós V16-os egység mozgatja.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.