Az elektromos átállással a modellkínálat is leszűkül majd, hogy a haszonkulcsok növekedjenek az egyes típusokon – közölte a gyártó főnöke.
A Volkswagen márka 2033-tól már csak teljesen elektromos autókat fog gyártani Európában – mondta Thomas Schäfer főnöke az Automotive News portálnak, aki ezzel is jelezte, tartani akarják a kitűzött 2033-2035-ös céldátumot a teljesen elektromos átállásra.
A cégvezető azt is közölte, hogy a VW 2026-ig tíz új elektromos modellt is piacra dob, köztük egy belépő szintű modellt, amelyet kevesebb mint 25 000 euróba (10 millió forint) kerülne. A belépő EV-nek két változata lesz – egy ötajtós és egy crossover. Az autók várhatóan az ID1 és ID2 név alatt futnak majd.
A VW villamosítása ugyan döcögősen indult a teljesen elektromos ID sorozattal, amely a Tesla ellenében indult, ám az első modell az ID3 megjelenése sok késett és azt követően is akadtak vele problémák. A vállalat elektromos modelljeivel kapcsolatos folyamatos szoftverproblémák is hozzájárultak ahhoz, hogy a VW Group szeptember 1-jén elbocsátotta Herbert Diesst vezérigazgatói posztból, és a Porsche főnökét, Oliver Blume-ot nevezte ki a helyére.
A Volkswagen R almárka is minden benzines modelljét elengedi és elektromossá válik
Az Volkswagen nagyteljesítményű modelljei 2030-ra teljesen elektromosak lesznek.
Schäfer elmondta azt is, hogy az elkövetkező évtized során a VW-csoport volumenmárkái leszűkítik a kínálatukat, hogy az alapmodellekre összpontosítsanak, hogy növeljék a haszonkulcsot: a cél, hogy 8 százalék legyen három éven belül.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.