Ennyit emelkedtek az árak egy év alatt.
A Vezess.hu készített egy összeállítást arról, hogy hogyan változtak az elektromos autók árai itthon egy év leforgása alatt. Az oldal szerint a piac egyik „átlagautójához”, a Nissan Leafhez 2021 közepén még 8 millió forintért hozzá lehetett jutni, ma 14,49 millió forintról indul az ára. Hozzáteszik, hogy a Nissan Leaf, a Volkswagen ID.3 vagy éppen a Hyundai Kona EV tavalyi árában még benne volt az állami támogatás is, ami eltűnt, és egyelőre nincs is szó újabbról, ugyanakkor ezt az összetevőt nem lehet figyelmen kívül hagyni. Egyes modellek ezt beleszámítva ugyanis a jelenlegi ár felének környékén voltak megvehetők.
Az említett Nissan Leaf ma 14,49 millióba kerül, míg 2021-ben támogatás nélkül 10,49 millióba került. Egy Renault Zoé ára 15,09 millióra emelkedett a tavalyi 9,55 millióról. A legolcsóbb elektromos autó a Dacia Spring ma 8,8 millió forint, tavaly 6,49 millió volt. A népszerű Skoda Enyaq alapára tavaly 14,7 millió volt, ma 21,31 millió, igaz most egy erősebb modell jár ezért a pénzért.
A Vezess szerint néhány népszerűbb modell nem is rendelhető most, ugyanis eladták őket: ilyen a Volkswagen ID.3, a Hyundai Kona EV vagy a Kia EV6.
A jelentős áremelés hátterében a beszerzési árak növekedése, az euró/forint árfolyam romlása áll – mondta Mihályi Norbert, a Nissanokat forgalmazó importőr értékesítési igazgatója. Bujáki Zsolt, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója pedig arra mutatott rá, hogy a hagyományos modellek átlagára jelenleg 15,7 millió forint körül van, az elektromosoké 24,4 millió forint a teljes magyar autópiacot nézve.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.