Inkább visszatér a hagyományos nyomógombokhoz a Volkswagen.
A Volkswagen azt tervezi, hogy megszünteti a nyomásérzékeny felületeket az autóik kormányain, és visszatér a fizikai gombokhoz. Ezt ígéri Thomas Schäfer, a VW márka vezérigazgatója a Linkedin közösségi médiában megjelent bejegyzésében. „Ez az, amit a vásárlók a VW-től várnak” – közölte a német márka vezetője.
A VW több legújabb modelljében, köztük a Golf és a Tiguan drágább változataiban is nyomásérzékeny műanyag felületekre cserélte a kormányon lévő gombokat, amelyek úgynevezett tapintási visszajelzést adnak. Az ötlet az, hogy a technológia a normál gombokhoz hasonlóan működjön, miközben exkluzívabb benyomást kelt. Az új típusú „gombokat” azonban kritizálták a felhasználók – vezetés közben nehezebb őket használni, és tévedésből könnyen megnyomhatók.
Az, hogy a fizikai gombok előnyösebbek a nyomásérzékeny felületeknél és az érintőképernyőknél egy nemrégiben publikált tesztből is egyértelműen kiderült. Számos új autómodell kezelőszerveit vetették össze egy 2005-ös Volvo V70-es használhatóságával, és teszt azt mutatta, hogy a régi Volvo messzemenően az a legkönnyebben kezelhető vezetés közben.
Csúnyán megverte a teszteken a gombos műszerfal az érintőképernyőket
Nem csak ízlés kérdése, melyik a jobb egy autóban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.