Eredetileg csak ötvenet készítettek volna a kívánságra akár kéziváltósként is használható hiperautóból, de inkább hozzátettek még a sorozat darabszámához.
A Koenigsegg hamarosan gyártásba küldi legújabb sportkocsiját a CC850-est, amely a svéd cég első autója, a CC8S előtt tiszteleg és mint közölték, végül 70 darabot gyártanak majd a limitált szériás modellből. Az új jövevény külseje az elődjére emlékeztet, de ugyanez már nem mondható el a technolóiáról, ami a karosszéria alatt található.
A CC850-es alapja a Koenigsegg Jesko, egy ikerturbós, 5 literes V8-as hajtja, amely 1200 LE-s benzinnel, illetve 1404 LE-s E85-ös üzemanyaggal. A CC850 legfőbb érdekessége a váltó. A sofőr választhat, hogy hagyományos hatfokozatú kézi váltós és kuplungos kocsiként, vagy kilencfokozatú automataváltós autóként használja új Koenigseggjét.
A 4,36 méter hosszú, 2,02 méter széles, 1,12 méter magas és 2,7 méteres tengelytávolságú újdonság mindössze 1385 kilogrammot nyom. Az árát még nem közölték hivatalosan, de minden bizonnyal jócskán egymillió euró feletti összegre lehet készülni.
Nem ritka persze, hogy az ilyen ritkaságokkal a gyártók saját történelmük előtt tisztelegjenek. A Bugatti Chiron Centodieci például a '90-es évek EB110-ét tükrözi, a Lamborghini pedig a Countach modern feldolgozását készítette el nemrégiben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.