A szupermodern Delta HF Integrale olyan stílusos külsőt kapott, hogy gyakorlatilag mindegy is, hogy mi hajtja.
A Lancia Delta HF 4WD/Integrale minden idők legsikeresebb raliautója, amely 1987 és 1992 között egymás után hatszor söpörte be a világbajnoki címet. A legenda most visszatért, igaz egyelőre csak virtuális formában.
A mellékelt képeket Andrea Bonamore készítette, és az vehető rajta szemügyre, hogy körülbelül hogyan nézne ki az olasz gyártó ikonikus modelljének szupermodern XXI. századi változata.
A Lancia tavaly ősszel bejelentette, hogy a Delta 2026-tól teljesen hivatalos formában is vissza fog térni – nem meglepő módon elektromos lesz.
Egyelőre nem tudni, hogyan néz majd ki, mindenesetre a ralikrossz-világbajnokságon rajthoz álló, GCK Motorsport-féle Kreisel Electric-alapú Lancia Delta Evo-e így fest:
Az összkerékhajtású versenyautó mozgatásáról két villanymotor gondoskodik, amelyek összteljesítménye eléri a 680 lóerőt. A 880 Nm nyomatékú újdonság alig 1,8 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra.
A GCK utcai változatot is készít a Deltából, a 200 lóerős teljesítményű, illetve 350 Nm nyomatékú villanyautó 30 kWh kapacitású akkumulátora nagyjából 200 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Az ötfokozatú váltós különlegesség 6,6 másodperces, 0–100-as szintidővel bír.
És emlékeztetőül a legendás raliautó:
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.