Kicsit négyajtós kupé, kicsit sportkombi és kicsit szabadidő-autó a francia gyártó legfrissebb újdonsága.
A Peugeot 2010-ben dobta piacra 408-as modelljét, mely nem a 2003 és 2010 között gyártott 407-es utódja, hanem a 308-as kínai piacra szánt nyújtott változata.
Most viszont megérkezett a nekünk, európai vásárlóknak szánt 408-as, mely egy EMP2 platformos vadonatúj fejlesztés.
A leginkább a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt Citroën C5 X-hez hasonlítható, nehezen bekategorizálható újdonság 4,68 méter hosszú, 1,85 méter széles, 1,48 méter magas és 2,79 méter tengelytávolságú. A hasmagasság 19 centiméter.
A tágas utastér mögött alaphelyzetben 508-536 liternyi cókmóknak jut helye, de a plugin hibridek esetében be kell érnünk 454-471 literrel. A hátsó üléstámlák ledöntését követően 1528-1611 literes csomagtér áll rendelkezésre.
A 17-20 colos kerekek mellett említést érdemel többek közt az alapáras LED-fényszóró, a feláras mátrix LED technika, a 10 colos digitális műszeregység, illetve a 10 colos érintőkijelző.
Az 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotor 130 lóerős teljesítményű, az 1,6 literes 4 hengeres egységre épülő plugin hibridek 180-225 lóerőt tudnak és mintegy 60 kilométeres villanyhatótávot biztosítanak. Az összes kivitelt nyolcfokozatú automata váltóval szerelik.
A piacon 2023 januárjában felbukkanó Peugeot 408 alapára várhatóan 35 000 euró (13,8 millió forint) magasságában fog alakulni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.