Kétségtelen, hogy egy ilyen, hétköznap is használható autó teljesen új, szélesebb vásárlóközönséget hoz egy márkának, mint a hagyományos sportkocsik, de a maranellóiaknál nem elsődleges cél a daraszám növelése.
A Ferrari nem tervezi követni a Lamborghinit és a Porschét, amelyek gyorsan megduplázták globális eladásaikat, miután bemutatták első SUV-jaikat – közölte Enrico Galliera, az olasz márka marketingfőnöke a Purosangue nevű modell exkluzív bemutatóján.
Az Automotive News beszámolója szerint a rendezvényen többek között arra voltak kíváncsiak a meghívottak, hogy az autó mennyivel növelhetné a Ferrari összértékesítését. A válasz szerint az újdonság számai nem fogják meghaladni a 20 százalékot a teljes eladáson belül a következő négy évben. A vállalat tavaly 11 155 autót adott el, szemben az előző évi 9119-cel.
A Ferrari vezérigazgatója, Benedetto Vigna is azt hangsúlyozta, miután a modellt megmutatták jelenlegi Ferrari-tulajdonosok egy csoportjának, hogy nem akarják megduplázni az eladásaikat, miközben a kocsira adott reakció szerinte elsöprő volt. Vigna közölte: „Az ügyfelek, akik kipróbálták, egyetértettek abban, hogy ez valóban egy sportautó.”
Maranello környékén már nem számít szenzációnak, ha felbukkan a még be sem mutatott Ferrari Purosangue
Az olaszok első szabadidő-autója hamarosan bemutatkozik, és úgy tűnik, hamar be fog illeszkedni a kínálatba.
A Ferrari már a múlt hónapban közölte, hogy a maranellói SUV, amelyet nem is szívesen szólítanak szabadidő-autónak házon belül, V12-es szívó benzinmotorral érkezik majd. A modellt szeptemberben mutatják be a nagyközönségnek, a kiszállítások pedig várhatóan 2023 elején indulnak.
A Ferrari egyértelművé tette, hogy az új modellnek nem lesz olyan hatása, mint az Urusnak a Lamborghininél vagy a Cayenne-nek a Porsche esetében, amelyek pár éven belül az adott márka messze legnagyobb darabszámban eladott modelljei lettek.
Összehasonlításképpen, a Porsche 54 234 autót adott el 2001-ben, egy évvel a Cayenne piacra dobása előtt, míg 2005-re a német márka volumene 96 794 darabra növekedett. Tavaly a Porsche rekordszámú, 301 915 autót adott el, és a két szabadidő-autójuk a Cayenne és kistestvére, a Macan együttesen ennek 57 százalékát tette ki.
A Lamborghini szerint az Urus lett minden idők legkelendőbb modellje náluk, a cég történetének legrövidebb ideje alatt. 2018-as piaci debütálása óta 20 000 darab készült belőle, és tavaly ez a modell adta a Lamborghini éves rekordértékesítésének 60 százalékát, 8405 darabot.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.