Michelisz Norbert benzines és elektromos versenyautóval egyaránt rajtvonalhoz áll a mogyoródi aszfaltcsíkon.
Június 11-12-én a Hungaroring ad otthont a Super Racing Fesztiválnak, mely rendezvényt bárki ingyenesen, regisztráció nélkül felkeresheti, egyedül a paddock-jegy, illetve -bérlet fizetős, ezek azonban már mind elfogytak.
A pénteki tesztekkel és szabadedzésekkel startoló rendezvényre kilátogatók a WTCR benzines versenyautóit, az ETCR elektromos versenyautóit, a Kamion Európa-bajnokság száguldó monstrumait, illetve az ERA Championship elektromos formaautóit tekinthetik meg.
A korábbi világkupa-győztes Michelisz Norbert idén nemcsak a WTCR-ben, hanem a tisztán elektromos hajtásláncú ETCR sorozatban is megméretteti magát.
A Hyundai Motorsport magyar versenyzője a WTCR-ben a tavalyi autójával, egy Hyundai Elantra N-nel áll rajtvonalhoz, új csapattársa pedig az a mindössze 25 éves spanyol Mikel Azcona, aki tavaly már mind a WTCR-ben, mind az akkor még Pure ETCR nevet viselt villanyautó szériában versenyzett Cupra Leonnal. Azcona 2021-ben a magyar Zengő Motorsport színeiben harmadik lett az elektromos autók bajnokságában, a benzines sorozatban pedig egy hellyel előzte meg a nyolcadik pozícióban végzett Micheliszt.
Mindenki Norbija az immár hivatalos FIA minősítésű ETCR-ben egy Veloster N-nel versenyez. Ez közel kétszer olyan erős, mint a benzines Elentra N, csúcsüzemmódban akár 700 lóerőt is képes rászabadítani a kerekekre, melyek közül ezúttal nem az elsők, hanem a hátsók hajtottak. Lényeges különbség továbbá, hogy míg a WTCR-ben speciális versenygumikkal szerelik a kocsikat, addig az ETCR-ben utcai jellegű abroncsokon gördülnek az autók.
A WTCR futamain a Hondával versenyző Tassi Attila és a Zengő Motosport színeiben Cuprával induló Nagy Dániel is részt vesz, a kamionos versenyszámokban pedig Kiss Norbertnek drukkolhatnak a hazai szurkolók.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.