Legalábbis a Toyota most egy ilyen megoldást is kifejlesztett, ami lényegesen könnyebbé teheti a hidrogénüzemű autók használatát is.
A hidrogént mint üzemanyagot nem egyszerű kezelni, többek közt ez az egyik oka annak, ami lassítja a felhasználásának elterjedését például az autózásban. A hidrogént ugyanis vagy nagyon nagy nyomáson – 700 báron – érdemes tárolni, hogy érdemben használható energiasűrűséget kapjunk, vagy cseppfolyósítva, több mint mínusz kétszáz fokon.
Ezen túlmenően kérdéses a tankolása is, ezért a Toyota most bemutatott egy olyan megoldást, amely inkább kompakt gázpalackcserét jelent a hagyományos tankolás helyett. A hidrogént egy speciálisan készített, 18 cm átmérőjű és 40 cm hosszú hengerbe sűrítik a későbbi üzemanyagként való felhasználáshoz. Mindegyik palack súlya körülbelül 5 kilogramm, amely így elég könnyű ahhoz is, hogy autókon kívül motorokon, drónokon, vagy akár generátorokban is lehessen használni. A hordozható hidrogénpatron pedig gyors cserét enged.
A Toyota, a Woven Planet céggel és az Eneos japán olajipari nagyvállalattal közös fejlesztését majd a Woven City nevű városban tesztelik, amely a jövő okosvárosainak prototípusa lenne Sizuoka prefektúrában Japánban.
Okosvárost épít a Toyota a Fuji hegynél
Új technológiákat tesztelnek majd Woven City-ben például a robotika és a mesterséges intelligencia területén.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.