Lágyhibrid, plugin hibrid, dízel és biturbó V8-as változatokban debütált a brit márka újdonsága, melyből hamarosan tisztán elektromos változat is lesz.
A Land Rover tavaly ősszel mutatta be az általunk már alaposan körbejárt ötödik generációs Range Rovert, és most megérkezett a sportos változat, a 93 ezer eurós (35,3 millió forint) alapárú Range Rover Sport.
Az alapáron légrugós, nyolcfokozatú automata váltós és összkerék-hajtású, illetve opcionálisan összkerék-kormányzású harmadik generációs Range Rover Sport designja nagymértékben hasonlít a normál Range Roverére.
A minden földi jóval felvértezett, hamistítlan luxus utasterű brit újdonság leggyengébb kivitele is 300 lóerős. Ez pedig nem más, mint a lágyhibrid technikával kiegészített és 650 Nm-es nyomatékú D300-as verzió, a D350-es kivitelben pedig egy hasonló, de már 350 lóerős és 700 Nm-es 3 literes soros 6 hengeres dízelmotor teljesít szolgálatot.
A P400-ban lévő szintén lágyhibrid, de már benzines 3 literes soros 6 hengeres motor 400 lóerőt, illetve 550 Nm-t ad le, a csúcsot pedig a BMW eredetű 530 lovas és 750 Nm-es 4,4 literes biturbó V8-as benzines egységgel szerelt P530 jelenti. Utóbbi a rajtelektronikának köszönhetően akár 4,5 másodperc alatt is képes letudni a 0-100-as sprintet.
Zöld rendszámos fronton a 440 lóerős és 620 Nm nyomatékú P440e jelenti a belépőszintet, felette pedig az 510 lovas és 700 Nm-es P510e található a kínálatban. A 3 literes soros 6 hengeres benzinmotorra épülő plugin hibridek 38,2 kWh kapacitású akkumulátora mintegy 113 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé.
2024-ben érkezik a tisztán elektromos változat, mely az ígéretek szerint egy töltéssel akár 740 kilométert is képes lesz megtenni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.