A patinás luxusautó felújítására nemrégiben több mint 25 millió forintot költöttek.
A Mercedes 1972-ben mutatta be a W116-os modellt, mely elsőként viselte magán az S-osztály típusjelzést. Az 1980-ig gyártásban maradt típusból 46 éve, 1975-ben látott napvilágot az abszolút csúcsmodell, a 450 SEL 6.9, melynek egy különleges példánya most éppen új gazdára vár.
A mellékelt fotókon látható autó 1977-ben készült el, és első tulajdonosa Claude François (Cloclo) francia énekes és dalszerző volt, akinek az életét egy támadás során ez a golyóálló luxusautó mentette meg. A sztár a következő év márciusában áramütés következtében elhunyt, ezt követően a kocsija 2015-ig egy jó barátja tulajdonában volt.
A sötétkék fényezésű 45 éves járgány felújítására a közelmúltban 70 ezer eurót, vagyis mintegy 26 millió forintot költöttek.
A 450 SEL 6.9 alapára egykoron 69 930 német márka volt, amikor a 280 S alapmodellért 28 848 márkát kértek el.
Alapáron járt a klíma, a központi zár, a tempomat, a hidropneumatikus felfüggesztés, az elektromos ablakemelő és a fényszórómosó. Az elektromos mozgatású napfénytető 988 márkába, a Becker autótelefon pedig 13 542 márkába került.
A motorháztető alatt a 300 SEL 6.3-ból származó V8-as benzinmotor 6,9 literre, pontosabban 6 834 köbcentiméteresre növelt lökettérfogatú változata kapott helyet, mely percenkénti 4 250-es fordulatszámon 286 lóerős teljesítményt ad le. Az 550 Nm-es csúcsnyomaték 3 000-es fordulatszámon ébred.
Mindez elegendő ahhoz, hogy a hatalmas karosszériájú és 1 935 kilogramm tömegű luxusautó 7,4 másodperc alatt letudja a 0-100-as gyorsulást, illetve, hogy a végsebessége elérje a 225 km/h-t. Az átlagfogyasztást 100 kilométerenként 22 literben jelölte meg a gyártó.
A háromfokozatú automataváltós, 215/70 VR 14-es gumikkal szerelt Mercedes 450 SEL 6.9-ből 1975 és 1980 között 7 380 példány készült.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.