A limitált szériás német kompakt teljesítménye nem kevéssel haladja meg a 300 lóerőt.
A Volkswagen Golf aktuális nyolcadik generációjának legerősebb modellje az akár kombi változatban is hazavezethető R kivitel, melynek 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorja 320 lóerős teljesítményt, illetve 420 Nm-es nyomatékot ad le.
Ez a 15,8 millió forintos alapárú összkerék-hajtású hot hatch 4,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra és opcionálisan 270 km/h a végsebessége, arról azonban kevesen tudnak, hogy a VW korábban készített már ennél is erősebb Golfot.
A hetedik generációs Golfból ugyanis létezett egy limitált szériás R360S verzió, melynek 2 literes motorja nem kevesebb, mint 360 lóerőt, illetve 460 Nm-t szabadít rá a négy kerékre.
Ebből a 4,7 másodperces 0-100-as szintidejű és 265 km/h végsebességű, svájci piacos über Golfból 165 ötajtós és 55 kombi készült a VW és az Abt együttműködésének köszönhetően, és az egyik remek állapotú ötajtós példány most éppen új gazdára vár.
A mellékelt fotókon látható kocsi 2017-ben látta meg a napvilágot és azóta mindössze 10 ezer kilométert hagyott maga mögött.
A karcolásmentes GOLF R360S árcéduláján 46 900 svájci frankos, vagyis átszámítva mintegy 17,6 millió forintos összeg olvasható.
A 7-es Golf legerősebb normál kivitele a 300-310 lovas, 380-400 Nm-es összkerekes R változat volt, elsőkerék-hajtású fronton pedig a szintén 310 lovas limitált szériás GTI Clubsport S jelentette a plafont.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.