A kis sportkocsi a jövőben is elkülönül a cég fő csapásirányú modelljeitől és a rajongókat célozza meg.
A japán márka európai fejlesztési vezetője nyilatkozott a brit Autocar oldalnak, a beszélgetés egyik leginkább izgalmas kijelentése pedig az volt, hogy a Mazda MX-5 egyelőre marad, ami volt: egy benzines élményautó.
A Mazda többi termékénél az elkövetkező években szinte minden modellsorozatban jelentős változások lesznek éppen a hajtás terén. A cég megerősítette, hogy egy sor elektromos SUV-t dob piacra egy új platformon, valamint három új, kisebb, de szintén tisztán elektromos modellt. A Mazda európai termékfejlesztési és mérnöki részlegének vezetője, Joachim Kunz mindeközben határozott utalást tett arra, hogy az MX-5-öt teljesen külön kell kezelni a cég növekedését megalapozó általánosabb modellektől. „Az MX-5 a márkánk ikonja, amit nagyon különlegesen kezelünk” – mondta Kunz az Autocarnak. „A jelenlegi állás szerint az autó, ebben a méretben és koncepcióval és belső égésű motorral sokáig maradhat. Ha majd egy nap villamosítani kell, akkor is meg akarjuk tartani ezt a tiszta koncepciót.”
A vállalatnak esze ágában sincs áthelyezni az MX-5-öt a kisautó-architektúrára, mivel ez azt jelentené, hogy feláldozná a karakterét meghatározó hátsó hajtású elrendezést. Kunz kifejtette azt is, hogy az MX-5-nek mindig több ideje van, mint a több Mazda modellnek, mert az élettartama hosszabb: egy-egy generáció akár 10 évig is futhat – mondta a vezető. Mindez azt sugallja, hogy a jelenlegi modellgeneráció leváltása legkorábban 2024 környékén jöhet szóba.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.