Autó hvg.hu 2021. november. 15. 11:14

Összeállt a japán ellenállók csapata a hagyományos motorok megmentésére

A Toyota vezetésével a Subaru, a Mazda, a Kawasaki és a Yamaha Motor közösen fejlesztenek majd szintetikus üzemanyagokat, valamit biodízel, illetve hidrogén üzemű motorokat.

A világ egyik legnagyobb autógyártó cégének a Toyotának viszonylag közismert a hozzáállása az elektromos autózáshoz. A japán óriásvállalat egyelőre kitart a hagyományos, illetve a hibrid hajtások mellett, amelyben piacvezető. Néhány nappal azután, hogy a cég nem írta alá a fosszilis tüzelőanyagokkal működő járművek 2040-ig történő kivonását megcélzó egyezményt, inkább egy olyan koalíciót hoztak létre, amely a belső égésű motorhajtás megmentését célozza.

A "japán csapat" a Toyotából, a Subaruból, a Mazdából, a Kawasakiból és a Yamahából áll. A csoport együtt dolgozik majd a környezeti szempontból alacsony terhelést jelentő alternatív üzemanyagok kidolgozásán, valamint a hidrogéntechnológia fejlesztésén - írja az Automotive News.  A Toyota és a Mazda közösen egy 1.5 literes, biodízel hajtású Skyactiv-D motor kidolgozására is ígéretet tett. Ezenkívül a Yamaha és a Kawasaki hidrogénmotor fejlesztésén dolgozna együtt motorkerékpárokhoz.

A Toyota egyértelműen hisz abban, hogy az olyan megoldások, mint a hidrogén fontos szerepet fognak játszani a fenntartható jövőben, még ha a hidrogénhajtás ötletét, a Tesla vezérigazgatója Elon Musk korábban „elképesztő ostobaságnak” minősítette. A fenti tervek ellenére érdemes tudni azt is, hogy a Toyota éppen a napokban mutatta be első teljesen elektromos autóját is, bz4x crossover révén.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.