A Toyota vezetésével a Subaru, a Mazda, a Kawasaki és a Yamaha Motor közösen fejlesztenek majd szintetikus üzemanyagokat, valamit biodízel, illetve hidrogén üzemű motorokat.
A világ egyik legnagyobb autógyártó cégének a Toyotának viszonylag közismert a hozzáállása az elektromos autózáshoz. A japán óriásvállalat egyelőre kitart a hagyományos, illetve a hibrid hajtások mellett, amelyben piacvezető. Néhány nappal azután, hogy a cég nem írta alá a fosszilis tüzelőanyagokkal működő járművek 2040-ig történő kivonását megcélzó egyezményt, inkább egy olyan koalíciót hoztak létre, amely a belső égésű motorhajtás megmentését célozza.
A "japán csapat" a Toyotából, a Subaruból, a Mazdából, a Kawasakiból és a Yamahából áll. A csoport együtt dolgozik majd a környezeti szempontból alacsony terhelést jelentő alternatív üzemanyagok kidolgozásán, valamint a hidrogéntechnológia fejlesztésén - írja az Automotive News. A Toyota és a Mazda közösen egy 1.5 literes, biodízel hajtású Skyactiv-D motor kidolgozására is ígéretet tett. Ezenkívül a Yamaha és a Kawasaki hidrogénmotor fejlesztésén dolgozna együtt motorkerékpárokhoz.
A Toyota egyértelműen hisz abban, hogy az olyan megoldások, mint a hidrogén fontos szerepet fognak játszani a fenntartható jövőben, még ha a hidrogénhajtás ötletét, a Tesla vezérigazgatója Elon Musk korábban „elképesztő ostobaságnak” minősítette. A fenti tervek ellenére érdemes tudni azt is, hogy a Toyota éppen a napokban mutatta be első teljesen elektromos autóját is, bz4x crossover révén.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.