Autó hvg.hu 2021. október. 29. 15:44

A Toyota is megtért, bemutatkozott az első akkumulátoros villanyautójuk

A Toyota, amely sokáig a hibridmegoldások híve volt a gépkocsihajtásokban, beadta a derekát és piacra lépnek az első tisztán elektromos - nem üzemanyagcellás - autójukkal.

Az egyerlőre igencsak szokatlan nevű Toyota bZ4X-et tavasszal mutatták be a világnak koncepció formájában, és most megérkezett az a változat is, amelyet ténylegesen gyártani fognak. Az újdonság mérete nagyjából megfelel a RAV4 modellének, ugyanakkor 8,5 centivel alacsonyabb nála, de a tengelytávja így is 16 centivel terebélyesebb. A jármű kabintere is igen modern koncepciójú, a műszerfal egy vékony 7 hüvelykes TFT képernyőből áll és mint látni, a Toyota is alkalmazza azt a szokatlan kormánykialakítást, amit a Tesla is használ már.

Toyota

A Toyota bZ4X-et két változatban kínálják majd, alapesetben egy 150 kW-os (204 lóerős) teljesítményű villanymotor dolgozik kocsiban, amely az első kerekeket hajtja. A Toyota nem követi kifejezetten a mostanság szokásos teljesítmény-hajszolást, a kocsi így is 8,4 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra és 160 km/h-s maximális sebességgel haladhat.

Az összkerékhajtású változatban már két villanymotort használnak, amelyek mindegyike 80 kW teljesítményű, így a kombinált teljesítmény 160 kW, ami elegendő ahhoz, hogy 7,7 másodperc alatt gyorsuljon 0-100 km / h-ra. A maximális sebesség itt is 160 km/h, ahogyan az egyre általánosabb az elektromos autók esetében.

Toyota
Toyota
Toyota
Toyota

Mindkét változatot 71,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorok hajtják, ami, több mint 450 kilométeres hatótávolságot biztosít. 150 kW teljesítményű egyenárammal is lehet majd tölteni az autókat, így az akkumulátorkapacitásuk 80%-át 30 perc alatt felvehetik. Ezen kívül, opcióként napelemes tetőt is kínálnak majd a kocsihoz, ami tovább növelheti a hajtás hatékonyságát.

Különlegessége az autónak a mechanikus tengelykapcsoló nélküli kormányzás, amely itt jelenik meg először a Toyota autóiban. A rendszer a kormány és az első kerekek közötti mechanikus kapcsolat nélkül kormányozza a kerekeket, miközben képes kiszűrni a nem kívánt rezgéseket az abroncsok felől. Előnye még a gyártó szerint a nagyobb lábtér is, amit ez a rendszer enged az utastérben. Egyelőre azonban úgy hírlik ezt a megoldást Európában a műszaki engedélyeztetése miatt még nem teszik elérhetővé.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés