Ha az Európai Unión múlik, 2035-től már csak zéró emissziós új autókat lehetne árusítani.
Tavaly júliusban az Európai Bizottság azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső égésű motorok minden formáját. Ebbe nyilván beletartoznak a benzines és dízelmotoros autók, de minden típusú hibrid is. Németország ismét nemet mondott a javaslatra, mondván nem támogatják a teljes tiltást.
Az ország közlekedési minisztere, Volker Wissing a hét elején tartott informális találkozón beszélt más európai országok közlekedési minisztereivel Párizs közelében, ami után kijelentette, hogy „szeretnénk 2035 után is engedélyezni a belső égésű motorokat” – írja a Motor1.com olasz forrásokra hivatkozva. Van azonban egy nagyon fontos részlet, mégpedig, hogy Németország abban az esetben engedélyezné ezen motorok továbbélését, ha azok szintetikus üzemanyagokat használnak. Wissing hangsúlyozta azt is, hogy műszakilag garantálni kell, hogy a szintetikus üzemanyaggal hajtott belső égésű motorok fosszilis üzemanyaggal ne működjenek.
A német miniszter szerint a belső égésű motoros járművekre szükség van és „nem számíthatunk csak az elektromos vagy hidrogénes mobilitásra a jövőben”, és „technológiailag semlegesnek kell maradnunk”. Figyelembe kell venni azt is, hogy a mai napig „nincs elég elektromos jármű, ezért bővíteni kell a lehetőségeket”.
Az a tény, hogy Németország nem akarja véglegesen betiltani a belsőégésű motort, önmagában nem újdonság. Tavaly az ország Franciaországhoz hasonlóan már felszólalt a belső égésű motoros autók értékesítésének tilalma ellen.
Németország korábban 2040-re pozicionálta a belső égésű motoros autók forgalmazásának tiltását, csatlakozva Franciaországhoz, amely az egyetlen ország volt, amely még mindig a hagyományos motorok további használatáért kampányolt. Leginkább azért, hogy a gyártók több időt kapjanak a jelenlegi kínálatukban fontos szerepet játszó hibridek forgalmazására.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.