Az Euro 7-es károsanyag-kibocsátási norma miatt.
A Nissan ügyvezetője Ashwani Gupta jelezte, hogy a jelenlegi Euro 6-nál több határértékében 5-10-szer szigorúbb Euro 7 miatt Európa számára már nem lesz értelme további belső égésű motorokat fejleszteni – írja a Totalcar. Ugyanakkor Észak-Amerikában a Z sportkocsi vagy a nálunk X-trail néven ismert Rogue SUV népszerűsége azt jelzi, hogy a dugattyús motorok fejlesztésének egyelőre bőven van még tere.
A Renault-Nissan-Mitsubishi egyébként nemrég jelentette be, hogy 23 milliárd eurót fordít elektromos járművek fejlesztésére a következő öt év során. Azt is jelezték, hogy a Renault és a Nissan európai kínálatát nagyrészt elektromos autókkal töltenék fel az évtized végéig, viszont a Dacia márka, afféle B tervként, tovább kínál majd néhány típust belső égésű motorokkal.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.